Sunday, January 31, 2010

Ujian Tuhan..


Ayah saya..

Ada benda yg saya rasa ingin kongsikan di sini...tp hati ni rasa masih x bersedia untuk berkongsi benda tu dengan semua org..yg pastinya mlm ni sukar untuk saya lelapkan mata..badan ni terasa penat..fikiran berkecamuk...macam2 yg saya fikirkan skrg..risau ada..sedih ada..takut pun ada..hari ni 2 kali saya berulang alik ke putrajaya..semuanya bermula tghari td..saya mendapat panggilan telefon dr mama..katanya semasa di ofis..tiba-tiba ayah saya rasa x sedap bdn dan kebas sebelah badan dan skrg ni ayah saya ada di klinik bersama dgn adik lelaki saya..sebaik saja mendengar perkhabaran tu..saya terus siapkan anak-anak dan bergegas ke rumah mama..sambil tu tangan saya x lepas memegang handphone dan cuba menghubungi kakak-kakak saya..

Setibanya di rumah mama..ayah dan adik saya dah pun berada di rumah..saya tanya juga sket2 kat ayah saya..ada rasa lg ke kebas tu..emm..ternyata masa tu ayah saya rasa lg kebas tu..masa saya sampai tu ayah saya tgh bersiap siap nak ke hospital putrajaya..saya dan suami pun ikut skali ke hospital putrajaya..tp disebabkan terpaksa menunggu lama..saya dan suami pulang ke rumah terlebih dahulu..kami hanya mengikuti perkembangan ayah saya melalui adik saya jer..bayangkan ayah saya terpaksa menunggu giliran di unit kecemasan selama 5 jam..dlm pukul 8 mlm baru saya dpt berita terkini mengenai ayah saya.

Ayah saya terpaksa ditempatkan di ward..senang untuk doc pantau..skali lg saya terpaksa meredah malam untuk ke hospital putrajaya..anak kecil saya jugak terpaksa saya bawa disebabkan x der yg biasa dengan yusuf..sampai di hospital..hanya 2 org saja yg dibenarkan masuk melawat memandangkan waktu melawat sudah tamat..saya dan kakak saya naik ke tingkat 4 di mana ayah saya ditempatkan untuk menghantar segala keperluan ayah saya..masa tu..doc tgh tanya mcm2 soalan pd ayah saya dan kami terpaksa tunggu diluar..sedih tgk keadaan aboh masa tu..di mata saya..ayah saya seorang yg kuat..tp hari ni..mukanya pucat..nampak lemah..saya tau...hati aboh x keruan pd masa tu..memikirkan kesihatannya sendiri..


Setelah habis pemeriksaan doc..saya memberanikan diri untuk bertanyakan leboh lanjut tahap kesihatan ayah saya..menurut doc..keputusan ct scan x menunjukkan apa2 bleeding dlm otak..but since ayah saya rasa kebas...doc consider it as mild strok bcoz sometimes bile ct scan dibuat..x dpt captured mender yg terlalu kecil..aper pun...saya tetap bersyukur sbb kami cepat ke hospital dan keadaan ayah saya x seperti org lain..ayah saya still boleh bercakap..katanya..mulut sebelah rasa kebas mcm kena inject time nak cabut gigi..jalan pun still mcm biasa..tgn pun still boleh gerak mcm biasa...for time being..ayah saya akan berehat di hospital memandangkan esok hari wilayah...putrajaya cuti...so lusa baru doc akan buat fisio etc..

Harapan saya...rakan-rakan blogger dapat doakan supaya ayah saya dpt sembuh seperti sediakala..




4 comments:

  1. erni... klu kebas lg, cer cucuk cuping telinga tu dgn jarum sampai berdarah... petua nih mak nieza dpt sebab abah niza pun strok jugak.. cume nya abah niza dah hnpir 5 thn kena strok nih sebab kitorg x tau ape2 ms tu...

    kena cucuk telinga samapi berdarah tu sebabnye nak kasik darah yg naik tinggi tu kuar n kurangkan tekanan kat otak... buat jer tau.. jgn takut2...

    tp, tanye ngan aboh erni dulu dia kebas lg ke dok...

    nieza doakan sumernye selamat...

    ReplyDelete
  2. Aku doakan yg terbaik utk aboh kau...

    -teringat kat arwah abah aku :(

    ReplyDelete