Monday, September 5, 2016

Birthday Gateway 2016: Bangi-Putrajaya Hotel

Assalamualaikum

Sabtu baru ni saya dan encik suami buat sedikit kejutan untuk anak-anak..Awalnya saya merancang untuk mengadakan sedikit jamuan makan-makan bagi meraikan ulangtahun kelahiran Yusuf, Aeishah Naqiyyah dan Muhammad Fawwaz..tapi memandangkan encik suami tak berapa nak sihat..jadi kami merancang untuk membuat sedikit kejutan untuk anak-anak..Awalnya kami merancang untuk menyambut ulangtahun kelahiran anak-anak di Hotel Everly Alamanda..tapinya dah pernah pergi la pulak hotel tu..Akhirnya encik suami buat keputusan..why not kita bermalam di Bangi-Putrajaya Hotel..Bunyi mmg lawak..sbbnya sekangkang kera dr rumah..tapi kalau korg nak tahu..di sini lah saya dan encik suami pernah bermalam sebelum kami fly ke Brunei beberapa hari selepas diijabkabulkan..dulu hotel ni namanya Hotel Equatorial..la ni dah tukar nama..tp persekitarannya masih sama mcm 11 tahun yg lalu...ok..balik citer pasal kejutan anak-anak..saya dah plan..siap mintak tolong mama n adik beradik yg lain..Dengan anak-anak saya kelentong suruh naik dengan uchu..sbb saya nak pi inject Fawwaz..katanyaaa laaa..padahal saya terpaksa keluar awal untuk buat cmm2 persiapan..alah..takat beli kek dgn tapau kfc je pun..Amir Ashrof dan Fawwaz mmg ikut saya..x pe la..yg 2 org ni bukan paham apa pun..kikikiki..Kami setle beli kek dan tapau KFC around 1 pm..terus ambik mama kat kedai and shot ke Hotel..Masuk je bilik..saya terus roger adik beradik yg lain utk dtg..

 Image result for bangi putrajaya hotel

Hotel Bangi Putrjaya (sumber: google)

 

Permandangan dr tingkat 8..kami duduk tingkat 8..nak jadi cerita..cek in kali ni...dorg upgrade bilik jugak..haihh..mmg rezeki anak-anak..alhamdulillahhhhhhhhh

 

Tadaaaaaa....bilik sangat-sangatlah selesa...besar..berbaloi laaa dengan harga..ok..siapkan dulu semua..sbb satgi semua maiiii...
 
 

Kek kali ni kite tapau dekat Reseipi Rahsia..Chocolate Indulgence je laa..feveret budak2...

Tadaaaaaaaaaaaaaaaa....masa ni Aeishah dengan Abg Yusuf dah sampai...masing2 mula laaa terkejut...hahahaha...menjadik plan ayah dengan ibu..paling lawak time dia sampai..dia pelik..kenapa semua org ada kat lobby hotel..yg maklong..kate nak jumpa member...yg makngah pulak kata nak ambik brg dari member..huhuhuu..yg sebenornya birthday Yusuf 8 jun hari tu..tp bulan puasa..so x dpt nak celebrate..Birthday Aeishah pulak 15/8..tapi saya x celebrate sbb konon nak celebrate skali dgn Muhammad Fawwaz..kira baru ni yg betul2 sambut birthday hari yg sama ialah Muahammad Fawwaz..sbb birthday dia 3/9..huhuhu..Budak kecit botak kemain lagi...awal2 dah colek kek..abis sumbing kek tuu..cissssss
  
 

Dah puas makan...jom kite terjun tiruk dalam pool...ni laaa saat yang paling dinanti-nantikan budak-budak nii..nak mandi swimming pool..
 

Tgk tu..kemain heppi lagi...ari tu kat grand lexis..atok je teman mandi..ni sepupu sepapat semua ade...so berendam laa sampai kecut yeee...hurmm..tu je la kot cite weekend saya...anak2 ada tanya...ibu nk bg hadiah apa kat abg and kakak?jawapan saya...ibu bg kenangan dekat abg dan kakak..kalau ibu bg mainana..mainan akan rosak..tapi bila ibu bg kenangan..benda tu akan sentiasa kekal dalam hati dan ingatan abg dan kakak..apa pun..ibu harap sgt anak-anak ibu enjoy dengan suprise yg ibu dan ayah buat ni..panjang umur...kita sambut dekat tempat lain pulak..tungguuuuuu.....till next entryy...daaaaa...



No comments:

Post a Comment