Thursday, September 1, 2016

Jalan-Jalan 2016: Grand Lexis Port Dickson

Assalamualaikum

Dah lama saya dan encik suami merancang percutian ke Grand Lexis bersama anak-anak.Grand Lexis merupakan salah satu hotel yg ada dalam senarai kami memandangkan semua bilik di Grand Lexis mempunyai kolam renang peribadi (private pool)..Pada awalnya saya dan encik suami bercadang utk merahsiakan percutian kali ini daripada anak-anak..tapi time booking kantoi pulak..Aeishah Naqiyyah ternampak masa saya sibuk duk booking..haa..jgn tatau..saya booking bln 5..hujung bulan 8 baru pergi...mmg sepanjang nak tunggu sampai ke bulan 8 tu kena sabar sket dengan karenah anak-anak..especially abg Yusuf..saban minggu dia akan tanya saya...ibu...kita pergi hotel ahad ni ke?bertabahlah saya..sampai naik lenguh mulut ni haaaa...haaaihhhh


Akhirnya..hari yg ditunggu-tunggu oleh anak-anak tiba jua..kami check in 28 ogos...hari ahad..anak-anak ponteng skolah sari..awal-awal saya dah bgtau anak-anak..lepas zohor baru kita gerak..anak-anak kemain lagi x sabo...sepanjang perjalanan asik duk tanya..bila nak sampai..bila nak sampai...huhuhu...penyudah tertido...dah nak sampai tu baru laa semua terjaga..


Tadaaaaaaa....sepatutnya bilik yg saya booking ialah garden pool villa...tp time check in tu tetibe dorg kate dorg upgrade bilik saya ke water villa tanpa perlu bayar extra charge..alhamdulillah...mmg rezeki anak-anak..rasanya dlm bilik sama je kot..2 katil king and tetap ada pool dlm bilik..bezanya..water villa ni bilik atas air...idok le tgh-tgh laut..kalau tgh laut mau aku x lena tido ngenangkan ikan jaws ada kat bawah..ngeh ngeh ngeh...ini takat tepi2 laut je ler...


Tgk laa si budak botak melawat kawasan...org lain kemain teruja tgk pool..dah siap terjun tiruk..dia duk menjerit-jerit ketakutan..geram haku...masa nak masuk bilik..kami kena naik buggy...kemain kemas lagi dia peluk ibu...dah mcm peluk pokok...elok buggy parking depan pintu bilik..dia melalak ketakutan..haiihh..ikut ati ni rasa mcm nak bg 2 tepek..ehhh..

  

Budak botak hanya mampu melihat dr dalam..kakaka..kemain lagi dia menjerit2 takut..time ni mama dengan aboh x sampai lagi...sbb gerak x skali..so sementara tunggu mama aboh sampai...kasik laa budak2 ni mandi dulu..bio die berendam dlm tu sampai kecut..

  

Bilik mmg luas...dah laa katil king ada 2...bilik pulak luasss...kalo mai ramai2 ni konfem meriah youuu..nak2 lagi budak2 semua ikut..konfem lagi meriahh..pasni kena repeat lagi dengan adik badik yg lain..pakat mai sini ramai2...

  

Dapur pun hado..siap complete dengan microwave...garpu sudu pinggan mangkuk pun hadoo..haiihh..rugi rugi...yg dibawak cuma semekut kering..cisssss


 Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....nudak2 dah habis berendam..mama aboh pun dah sampai..moh le kite pi jalan-jalan cari makan pulak...sebelum jalan-jalan cari makan..wajib bergambo..bukan senang nak mai sini wehhh..walaupun sekangkang kera...dah beranak 4 baru ko mai sini..hahaha

 

Encik suami nge bodyguard...kemain suke lagi Amir Ashrof nge Abg Yusuf



Ini gambar sebelum balik..permandangan kat sini mmg ohseeeemmmmmmmmm...panjang umur..murah rejeki..tahun depan kite mai lagi ye..ehh...tahun depan ke??till next entry..babai...


No comments:

Post a Comment