Wednesday, March 28, 2018

Everly Serviced Apartment Melaka

Assalamualaikum

Aku dah lama hutang entry ni..patut aku up entry ni last year..tp last year aku sibuk pulun kpi yg x capai...hahaha...last year masa aku up gambo ni kat IG..ramai nye la yg nak tau haunted hotel manakah yg aku maksudkan itu...jeng jeng jeng..last year aku plan bawak budak2 bercuti kat satu hotel di Melaka..tapi bukan hotel ni la...suppose ahad baru kiteorg pi Melaka...tp sabtu tu aku mcm kebosanan kat rumah..so laju tgn aku cari hotel last minit...nampak la hotel ni..dekat dgn beach katanya..so why not kan...sari kita stay hotel dekat dgn beach...encik suami pun x de bantah...so here we go..pack things and GO...

 

Everly Serviced Apartment Melaka
 10KM, Jalan Tanjung Kling Malacca Malaysia 76400

Bila sampai pintu masuk aku dah saspen..satu saspen sbb aku call person incharge..dia kata takde receptionist or hotel lobby..dah sampai call and dia bg kunci..1st impression...seriously aku x tipu..serammmmm...masuk kawasan apartment ni aku rasa lain mcm...mmg nampak terbiar sungguh tempat ni...sampai je aku terus call person incharge and dia bg kunci...ok..part naik lift paling aku x bleh lupa sampai sudah..time nak naik lift tu..lift dah bukak..aku dan budak-budak dah masuk tapi encik suami x sempat nak masuk lift dah katup dgn kuatnya..aku dah cuak dan bila aku nk tekan button lift bukak..button tu x bleh tekan..rosak..dan lift tu terus bergerak laju ke tingkat 3..pintu lift terbukak kuat dan tercegat sorg pakcik tua depan pintu..aku rasa nak menjerit..budak2 dah takut..pakcik tu tanya aku..nak pergi tingkat berapa..aku jawab..tingkat 4..pakcik tu jawab dgn kasar...ha..pegilahhhh..terus pintu lift tertutup dengan kuat dan lift terus turun bawah tanpa aku tekan apa-apa..pintu lift terbukak..aku nampak encik suami kat luar...encik suami terus masuk dlm lift..

Sampai je tingkat 4...debar aku x hilang lagi..rasa mcm nak tercabut jantung ni..tapi aku tak bgtau encik suami...sepanjang lalu di koridor menuju ke bilik..byk lampu2 yg pecah dan pintu bilik pun nampak usang..x terjaga...sampai depan bilik..encik suami bukak pintu..


Ni bilik yg aku booked..mula-mula masuk bau mcm dah lama x de org duduk bilik ni..lagi aku seram..tapi aku tak banyak bunyi..sepatah aku x ckp apa dekat suami..sbb takut kena marah..


Bilik ni mmg besar..complete dgn dapur and ruang tamu...yg aku pelik..bila encik suami pi dekat hall semua pi kat hall..dia masuk bilik semua masuk bilik..termasuklaa aku..sbb aku takuitt...masuk dlm bilik ni lg seram aku rasa...tiba-tiba abg Yusuf ckp..ibu...kita tido hotel ni bape ari?abg takutla...hotel ni besar sgt...haaaiii laa anak...ibu ko pun takut jugak sebenornye..

Aku selak langsir..bilik ni facing pool...nampak la org tgh mandi manda kat bawah...kalo tgk depan mmg nampak laut terus..encik suami kata..pool dia nampak kotor laa..x yah bg budak mandi...mmg nampakla pool x berjaga..berlumut...tatau le cemana yg tgh duk mandi manda tu..


Ni bilik...katil beso siap cantum dua..tp suram kan..seriously scarryyyyyy weiiii..len mcm je aku rasa bilik duk dlm bilik ni...


Time ni budak-budak semua duk intai jamban...mcm2 la aku dgr budak komplen..ibu..air takde..ibu tandas kotor...sampai satu tahap encik suami masuk dlm tu sbb nak ambik air semayang..aku dgr encik suami ckp dr dlm tandas..yaaang..air kotor gile..keruh...aku ni nak sedapkan ati..aku masuk tandas n suruh bukak air lama-lama...sumpah air keruh weii..tandas dia retak..kotor..mmg teruk..tp aku masih diam x bunyi apa...sbb aku yg book kan....aku takut encik suami marah..aku tinggalkan budak2 dgn encik suami dlm tandas..aku masuk bilik..time tu tgn aku dah laju kol amverton hotel..tanya ada x bilik kosong utk hari ni..sbb aku dah x sanggup weii...serious aku takut gille...x ilang berdebar kat dada aku ni...


Siap encik suami solat..laju je aku ajak encik suami blah..encik suami mcm terkedu..terus ckp..x yah laaaaa..budak-budak masa tu semua laju ajak blah dr situ..lastly encik suami sendiri ckp..jomlah blah..aku x tunggu apa dah...aku terus hangkut beg...ko bayangkan kiteorg duduk dlm bilik tu x sampai sejam weii..just solat asar je situ...kunci kiteorg drop dlm box je...masuk kete baru la masing-masing cite tak hengat donia..rupanya encik suami pun rasa lain mcm..tp diam sbb takut kang semua takuiiiittttttt..penyudahnya nak jadi cerita..mmg rezeki budak-budak la dpt tido dekat Amverton hotel 2 malam..huhuhu..puas hati budak-budak..nasihat aku..korg lepas ni kalo nak book hotel..ko baca dulu review...jgn bantai booking je..aku slalu review...tp yg ni aku booking tanpa review..mmg lupa btol nak review komen org dulu..haihhhhhhhhh...kalo ko tanya aku...aku mmg tak recommend hotel ni..sila carik hotel lain ye..kla...till next entry...tataaa...

24 comments:

  1. Sama gak la...terr booking tanpa tgk review...sbb 2004 dulu company penah buat family day..masa tu meriah lagi...receptionist semua facility terbaik...tapi 2nd time bwk family saje2 konon nak murah..hmm...layan jerla..

    2 malam gak duk situ sbb pegi ramai..booking 2 apartment...sebelah2...siap BBQ dan enjoy swimming lagi...

    Pengalaman seram, bila adik ipar tercabul mulut...tetiba ada bau kemenyan...hmmm...scary la skjp...

    Skang dh 2020..taktau la apa keadaannya...

    Hopefully dapat kembalikan kegemilangannya semula..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eiiii serammnye...bau kemenyan le pulakkk..

      Delete
    2. Pakcik tua tua tu bangsa apa

      Delete
  2. kami pernah duduk dkt sini..serius scary gilerr...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kann..kami yg duduk x sampai sejam pun serammmm....ni kan pulakkkk kalo bermalam situ..mau aku tak tido sampai subuh...bhahaha

      Delete
    2. lg best kami memang tido sbb dh reda sbb dh byr. mlm tu keluar g mkn n balik pun cepat tkut lg lewat balik hotel xtahu pulak apa akan jadi. tido mlm bukak lampu and buka ruqyah kt phone.tido pn tido2 ayam je.tambah plk ada ank kecik lg la susah hati.mmg tobat xmo g lg sna

      Delete
    3. ini lepas pkp ni lagi laaahhh kena tgk n baca review btol2...maklum laa hotel lama katup...maka berpesta laa cik ponti di dlm nunn..huhuhu

      Delete
  3. Saya gigih googlecari review. Sy pun saya terbook hotel ni.. Sbb tersilap tarikh spatutnya hotel lain.. Rasa tak sabar nk tunggu siang..! Seram gila.. Xd org.. Y misteri.. Piano kat bawah.. Dgn lift tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..kira berani jugak laa sbb bermalam jugak kat situ..kami mmg terus cabut lari...drop je kunci kat letter box....hahaha

      Delete
    2. Ahad lepas tidor smlm terbook sebab Agoda update last 2-3 room ingat penuh laa….rupanya kosong…dok level 3 langsung x de org lain…:tawakal jerr

      Delete
    3. Ahad lepas tidor smlm terbook sebab Agoda update last 2-3 room ingat penuh laa….rupanya kosong…dok level 3 langsung x de org lain…:tawakal jerr

      Delete
    4. wowwwwww..beraniiiinyaaaaaa kamuuu..hahahaha

      Delete
  4. Sy pernah stay sini.mmg scary ya amat! Adik kna tegur ngn ponti lepas dia tinjau tingkap waktu mlm.niat dia just nk tgk view sekali ponti lalu.ape lg terus pengsan.bygkan ktorg call ambulans sbb pk dia x sihat ke ape. Bwk la ke hos mlka.sbrnya lama jg dia nk bgtau ape jd mlm tu. Rupenya nmpk ponti. Plus tgn dia ada kesan cakar. Situ waktu mlm mmg scary giler. Dgn lmpu corridor yg malap,lift pun scary, lobby mmg abndoned lah.mlm situ gelap wehh. Eee bila pk kn blk seramm giler.nasib la stay free sbb org blnja. 😩 Msa mndi pool pun rasa mcm ada bnda tgh perhatikn ktorg. Bygkan pool sebesar2 tu waktu tu kami 1 family je mndi. Dulu kite bole tgk page resort ni kt fb. Xtau knp skg x bole tgk dah. Misteri betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sis... saya pergi bercuti 2017.. hotel tgkat 8. ye pasal pacik tua tu.. sy pun pernah terserempak. kitorang level 8 facing pool. anak saya tgh2 malam nangis tak henti2.. da psg surah2 makin dia melalak. sya n suami pla dgr perempuan mcm mnangis2 kat luar pintu hotel😭😭. mak sy pla dgr ada org kat sebelah hotel. Allahu pdhl xde org pun. esok pagi2 kmi cek out.. cari hotel area bandar pla. scary gilaaa la... taubat xnak pergi lagi.. next tym nak book hotel search dlu dlm google.. kot2 ada hanfu

      Delete
  5. Pernah dulu pergi sini dengan mertua dan ipar2 serta anak-anak beberapa tahun dulu.Tempah 2 bilik.Ada bilik terbengkalai pintu terbuka gelap pulak tu. Lampu koridor malap. Bilik berbau dan ayer paip keruh. Nasib ramai orang so tak takut lah. Kita tinggal dua hari. Mula dorang suruh saya tido atas sofa kat living room. Lepas tu pak mertua tak payah dia yang tido kat sofa. Saya rasa dia ada terasa sesuatu tapi tak cakap. Nasib baik takde apa2 yang berlaku.Sekarang saya dengar tempat tu terbiar teruk. Jadi saya nasihat sesiapa walaupun terdesak cari tempat lain.

    ReplyDelete
  6. Kihkihkihkih.. Saya pun dah terkena tahun 2015 dulu. Sampai aje kat lobby yg serupa tinggal tu, terus tak jadi stay.

    ReplyDelete
  7. I had been working for Riviera Bay Resort back in the 19s. Only a few years. A bad tragedy happened one night. At that time of period I had resigned. But some of friends were still working there. I was shocked one night, this resort was ambushed by pirates came from back lane through the sea point. As I was informed around 20 of them in black fully masked with rifles. They were extremely tall & big in size. They started shooting first attacked was the lobby. And even other outlets like the buccaneers the disco, gym and others. Many of the staffs were killed terrifying. I believed my friends too were there and they were victims upon this horrified incident. This the reason this resort was closed for some time. Take this simple advise. Just for sharing cause I was one of the X staff there many years ago.

    ReplyDelete
  8. Aku dok hotel tu thun 2018 , mmg serius tkut gler , trjumpa budak kecik dlm lif tersesat naik tgkt atas sbb lift x berhenti n stop kt tgkt 16, lif terbuka sdri tgkt 9 budak kecik msuk , kmi bebual dia ckp lame dh dia tgl situ dgn family dia , mmg scary sgt muka adik tu senyum mcm lain sgt ... Call ank buah rupanya blik tgkt 6 jea, jln n p blik tu lmpu kelip2 suram n keadaan dia mnyeramkan ,tp semua snyp x crita pape ,ptg tu kmi mndi pool smpi sblum magrib naik rumh , sme mndi air semua ok lgi blik ade 4 tp semua besr2 ktil blik aku je bole tdo 6 org tp aku dgn husbd berdua, mlm buat bbq kt tpi pol tp yg heran semua keliling gelap , rupanya kami je yg cek in mlm tu,yg afe security 2 org pndg kami muke mcm cuak mybe dorg risau kn kmi kot,sblum kul 11 kakak ipar aku ajk naik atas sbb dh mlm berjln mnju ke blikaku dgr suara mndengus marahh sbb dgr kmi berbual2 tp dlm hti kmi tau xde spe pun ckin blik lain
    Semua trus snyp sbb semua dgr suara mendegus marah tu , smpi blik semua org mndi , n lepak kt luar tgok tv , aku mcm x suke dok dlm blik tu sbb rase seramm sgt, tibalah mlm hri, aku tdo sebelah suami tiba2 suami memgadu bahu dia lenguh sgt n berat .. aku pun bca apa2 surah smbil urut2 bahu dia, dia ckp skit sgt , smpi kul 5 pgi aku sruh dia tkr tmpt dgn aku , smbil mata aku tgok kt cermin , aku npk bde bebulu dok ats bahu laki aku mata merahh allahuakhbar .. ya allah aku pnik gler smbil baca ayt qursi, aku x bgi tau lki aku , then aku sruh laki aku azan,then bde tu hilg,trus dh x skit bahu , aku mnggeletar laki aku ajk tdo sbb dia kte mata dia ngntuk sgt ,aku ajk laki aku bgun kejut abg dia kt blik sblh, rulnya abg dia x ley tdo lgi ade kt luar .. aku cite snyp2 then x smpi subuh sme bgun n kemas trus cek out , kmi call tuan umah ckp dh cek out dia bole tye ada ap2 yg ganggu ke? Mcm tau lakk umah dia tu mmg berhantu .. uii serammm aku yy npk nigilah demam seminggu2 semua cek out then dok kedai makan tepi pntai hhaha ngntok2 bru sme cite msing2 kne ganggu jugk

    ReplyDelete
  9. Serius la, tempat ni scary😣saya dah terbook😭

    ReplyDelete
  10. semalam sy baru check in sana..sy dr selangor...ada urusan keje dkt linggi...visit staff kawen....tp dok area tu sbb tunang sy dkt bukit rambai...dekat le sikit...btolak pkl 7 dr Selangor n smpai bukit rambai pkl 9...mula2 sy cari hotel qashrina..hotel bajet rm100++ dkt bukit rambai sbb pernah stay situ tp dh penuh....so g la rumah tunang dulu...ajak sarapan n teman cari hotel....time dok mkn dia search belakang tmpt mkn tu ada everly ni...try j la booking agoda...skali boleh..then duduk j la situ...time lalu mmng dh nmpk usang...tp sy jnis malas nk pk pelik2 ni..lpas sarapan tunang sy nk g keje n sy pn beransur le ke hotel tu...time nak naik bilik management dia...mmng x jumpa..nmpk kaunter lobi tp kaunter tinggal...kebetulan ada group cleaner tngh lunch..sy bg salam..tanya mana lobi..dorang guide la dkt mana...lpas tu g le opis dia nk amek kunci...smpai2 opis..x dan nk bukak lg...ltak barang jap sbb penuh tangan...ada staff g bukak pintu n tiba2 jerit....bingit la pulak..hahahahha...aq tanya dia.."knp cik?"..dia ckp..sorry..sy terkejut...dlm otak aq dok pk...dpan pintu kot aq stay..time bkk x kan x prasan....aq buat bodo j la...then aq masuk dftr..amek kunci n check in...lpas baca komen2 lain ni aq rasa mmng staff situ bnyak pengalaman laaa..hahahahajah

    ReplyDelete
  11. lahh ingat sya je yg ada pengalaman cani dekat hotel nie , ramai rupanya , seram kalau ingat balik

    ReplyDelete
  12. hotel ni mmg berhantu, dinding yg retak kat bilik blh keluar drh, lps tu dlm lift selalu ada bdk, masa masuk kosong, tiba ii ada bdk tu, mcm ii lar dgr pasal hotel ni,jgn terkejut kalau kita je yg stay bangunan tu, sbb semua bilik kosong , mmg takut nk g sini lg, siang pun dh seram apalagi mlm

    ReplyDelete