Friday, August 19, 2011

Serai..

Assalamualaikum

Dulu-dulu masa saya menuntut di Uitm..last year diploma dah kena perambat duk luar dek kerana merit tak cukup..merit x cukup paham-paham je la..maknanya ko x aktif aktiviti kolej le tu..cemana nak aktif kalo keje saya hujung minggu asyik la nak balik Bangi..mmg suke beno duduk bawah ketiak mama aboh...haiihh..gigih la saya mencarik rumah sewa..dah ler x pandai berdikari..duk kolej baju seminggu bawak balik umah basuh kat rumah..kalo terpaksa basuh di kolej..celup-celup dan jemur..setle..ngaaaaaaaaaaaa..nak tanak saya heret skali aboh carik umah sewa..ini sapa yg nak belajo ni..haku ke aboh??haihhhhhh..(tepuk dahi)..penyudahnyer dapat la geng umah sewa..sumer budak2 ni saya  xkenal pun walaupun satu kos..dah ler haku ni jenis penakut dan pendiam..nak bas mini pun x reti..huarrrghhhhhh...tapi time duduk rumah sewa la paling best..dpt pulak kawan2 sekepala..cumanya aktiviti balik rumah tetiap minggu tetap saya amalkan..so x der peluang nak beronggeng dgn budak2 ni naik bas ke kl..hihihihi..jgn kater kl..budak2 ni pi picnic pun haku x join..gara2 wajib balik rumah dek kerana rindukan bau tiak mama n aboh..hahahaha...dulu-dulu...kat rumah sewa ni kiteorg masak ikut bilik masing2..masing2 makan n masak utk bilik masing2..memandangkan saya ni cume tau masak nasik n air jer..paling pandai MAKAN..makanya saya telah ditugaskan utk masak nasik sahaja..tugas tu tetap dan berpencen..sampaila kiteorg kena halau duk rumah kedai n rumah seksyen 6..tugas masak nasik tu tetap saya pegang..chef group bilik saya masa tu haruslah masz dan nora..sorg org nogori..sorg lg org kelate..ohhh..heaven..dorg masak mmg sodap..masak meggi pun sedap..pelik haku..nak dijadikan cerita..satu hari tu chef suruh saya pi ambik daun serai..maka dengan konfidennyer saya pun pi la keluar rumah..n cabut la beberapa pokok serai..terus masuk dlm rumah..tapi yg saya heran ni budak2ni ngutuk n gelakkan haku..maunye tak..yg aku ambik lalang..ku sangkakan seraiii..mana haku tau weiii..rope lalang tu ngan serai sama jer..penyudahnyer..sampai ke sudah x pernah dah budak2 ni mintak aku beli or ambik apa2..lain yg suruh ambik lain yg haku bawak..haiiihhh...tu la dia kalo rajin sgt ke dapo..malu seyhhhhh...

p/s: kenangan di atas telah diimbas kembali oleh cik masz sebentar tadi...malu guweeee...

No comments:

Post a Comment