Wednesday, April 17, 2019

Hotel Seri Malaysia Bagan Lalang- Review

Assalamualaikum

Last year, masa cuti sekolah...aku dan suami bawa anak-anak ke sini..ni kira tempat penginapan kedua laa....sblm tu kiteorg check in di Le Meridien Putrajaya..yg tu nanti aku buat review dlm entry lain...now aku just nak review hotel ni je...Dulu-dulu kalau follow aboh berjalan..aboh slalu booked hotel ni...mmg habis mewah laa hotel ni zaman dulu...n famous jugak la...bg aku facilities dia dulu mmg cenggini 👍👍👍👍 now mcm dah kureng sket..

Hotel Seri Malaysia Bagan Lalang

 Hotel Seri Malaysia Bagan Lalang
 Lot 979 & 980, Pantai, Bagan Lalang, 43950 Sungai Pelek, Selangor
 03-3141 2918






Tujuan utama check in sini ialah sbb nak makan seafood...kalau nak gi balik hari tu aku rasa mau laa sampai rumah nanti perut aku dah lapar balik...atas alasan tu aku dan encik suami decide check in sini...aku booked 2 bilik...sbb aku bawak parent aku skali..satu bilik aku dpt booked dengan harga RM139..utk twin room laaa...


Macam ni laa rupa bilik yg aku booking..ada satu katil single and 1 katil queen..aku mintak bilik sebelah-sebelah..so senang la sket nak jenguk-jenguk parent aku..kiteorg dpt bilik level bawah...hotel ni ade 2 level je...and paling penting dekat dengan pool..bab katil aku rasa ok laa utk keluarga besar mcm aku..cuma mcm aku kata la...hotel ni kan dah lama...bab maintenance tu mcm out..bilik x bersih mana...parent aku punya bilik lg la...ada bau kurang menyenangkan...haihhhhhh..perabot pun dah uzur...persekitaran luar pun nampak terbiar..


Bilik air dia mcm ni laaa...bilik air zaman dulu-dulu kan...berkerak la sket sbb x terjaga kannn..bertabahlaaaa..Padan la dengan harga..tapi hotel ni slalu fully booked..mayb ramai org suka mai sini utk makan seafood mcm kitaorg kot...check in just nak makan-makan..

 

Pool mmg puas ati laa...dekat dengan bilik dan sesuai utk budak-budak..budak-budak mmg suka sgt2 laa dapat mandi lama hari tuuu..hotel ni dekat dgn pantai...dan juga dekat dgn tempat makan seafood...mungkin disebabkan tu ramai org suka check in sini walaupun hotel ni x de laaa best mana kan...


Walaupun hotel ni lama...facilities pun kureng..tapi byk aktiviti korang boleh buat bersama dgn keluarga..antaranya ialah..korang boleh bg anak korang naik keretapi panjang..dia akan bawak korang round pusing-pusing hotel..ada la tawaf beberapa kali...yg tu aku takde la naik...budak-budak je naik...aku dan encik suami cuma naik kereta ni je..


Ko bayangkan betapa penatnya naik kereta ni..sbb bukan pakai minyak ye..ko kayuh laa mcm dalam cite Flinstone tuu...masa memula nak reti bawak kereta ni..aku siap gelak golek-golek dgn laki aku..bapak payah nak kayuh..rasa mcm nak putus urat kentot aku niii...x silap aku dia bg ko tawaf 3 pusingan...hazab weiii nak kasi habis 3 pusingan...mmg basah la baju....kalah org pi gym..tapi yg penting anak-anak happy dan ada pengisian dengan anak-anak..

So..kalau korang tanya aku...hotel ni so-so je laaa....sbb hotel lama kan...ada yg kata berhantu lah apa lah..tapi alhamdulillah kitaorg ok je...ok dan happy..perut pun puas hati sbb dpt makan seafood sepuas-puasnya..satu lagi mcm aku kata tadi..byk aktiviti dgn keluarga korang boleh buat dekat sini...kla...tu je kot review aku pasal hotel ni..bab makan jgn tanya..sbb aku x ambik skali makan..parent aku je yg pi makan..itu pun dorg kata so-so jugak..x byk pilihan...kla..till next entry..tata..

2 comments:

  1. Mujurlah byk aktiviti boleh buat...sebab hotel so so je kan...berbaloi juga sebab harga dia murah tau...sekarang kena bajet2 juga kalau nk ajak keluarga ramai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu le pasal...kalau x mati kutu jugak malam tu tatau nak buat ape...ni ada jugak laa aktiviti yg bleh kluo kan peluh..huhuhu

      Delete