Thursday, June 20, 2019

RAYAcation @ Tenera Hotel - Review

Assalamualaikum

 Image result for tenera hotel

  Persiaran Kemajuan, Seksyen 1, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor
03-89299600
Sori..dah lama aku x update blog...seronok sgt beraya gamaknya..tapi x jugak..sbb raya aku tahun ni biasa-biasa je..tak de yg menarik..tahun ni kitaorg x balik beraya kat kampung atas sebab-sebab tertentu...so bagi mengubati rasa sedih anak-anak sbb tak dapat beraya kat kampung...encik suami bawa anak-anak ke sini..x jauh pun...x sampai 5 minit pun dari rumah..gataii kann...takpa laa..kita saja nak try test hotel baru...kot ok kang bleh repeat lagi..😝😝


Masa cek in hari tu dorg bg cookies raya..maklum la raya 1st kannn...mujur dorg x kasi lemang ketupat..tapi kot kalo bagi apa salahnya...mmg aku sebat je..Aku booking studio suite..ikutkan harga utk satu malam ialah RM249.99..tapi mcm biasala..traveloka kan slalu buat promo best2...so dpt diskaun RM19.99...so aku just bayar RM230..itu blom lagi cashback...korang nak tau tak berapa cashback aku dpt?aku dpt cashback RM12.93..huhuhu...


Studio suite ni ada hall..luas la jugak bilik dia...dan cantik...maklum le...hotel baru kan


Ruang tamu...ada channel astro x silap aku..budak-budak ni la yg tgk..aku x layan mana...


Di sinun ialah dapur..satu je x syiok..x de microwave..kalo ada microwave..mcm complete sket la kan..tapi ada la elctric stove..tapi aku x try pulak ari tu...sbb aku pi sana lenggang kangkung..maklum laa...2 kangkang kera je dr rumah 😛😛😛😛😛


Cantik kan dapur dia...kettle ada...coffee tea pun ada...mini fridge pun ada....tapi kat dlm kitchen kabinet tu laaaa...so dr sini mmg x nampak ye...


Ada small dining table for 2..sebelah tu pulak bedroom..konsep open gituuuuu


Ni view dari pantry td...pantry berdepan dengan bedroom ye..


Agak-agak boleh imagine ke?blkg katil ialah hall...sebelah kitchen tu bilik mandi...


Bilik mandi luas la jugak..siap ada bath tub..so agak-agak kalo budak-budak x puas berendam...boleh la sambung dlm ni pulak..aku suka bathroom dia sbb lantai x licin...so takde la aku risau budak jatuh ke hapa...


Mineral water for 2


Pantry


Mcm biasa laa..kettle and the gang mmg wojib ada..


Ni mmg harus aku kutip bawak balik..aku kan suke ngumpul...nanti aku up kat blog...tayang koleksi kat korang...bhahaha..


Swimming pool...standard laa...ada kolam budak dan dewasa..cuma x syiok sbb x de gelongsor ke apa...kira kurang menarik laa utk bdk2...tapi aku suka sbb nampak santai sgt2..masa budak-budak mandi ni mmg x de org le..maklumlaa..hari raya kan..lupa plak aku nak bgtau...dlm bilik iron and iron board pun ada...so ko toksah la gigih beno hangkut iron ye...sejadah pun ada jugakk...aku kalo hotel yg provide sejadah n quran ni aku mmg tabik spring sket...huhuhu

Kesimpulannya..bg aku hotel ni okla...sbb baru kan..bilik pun luasss...siap ada extra pillow..cuma x de la provide toto siap mcm palm garden hotel kan..nak kalu...ko hangkut la toto sendiri ye...cuma satu je laa...hotel ni located near factories..kawasan kilang nyah...so kalo ko duk kat balkoni..ko nampak permandangan kilang je la..mcm aku..nampak la kilang calpis depan idung..mujur anak aku x meraung gajah je mintak air calpis tuuu..bhahaha..bab foods..aku x bleh nak review..sbb aku x ambik package skali breakfast..tu je kot...kla..till next entry..tata..

No comments:

Post a Comment