Monday, March 18, 2019

Pullman Putrajaya Lakeside Hotel- Review

Assalamualaikum 

Awal bulan 1 hari tu aku check in sini ramai-ramai dengan family..kebiasaannya kalau birthday budak..aku akan bawak budak-budak check in hotel..x kira la dekat ke jauh ke..saja..nak bg budak2 happy berkumpul ramai-ramai sambil mandi pool..Birthday sapa?nanti aku share kat netx entry ye..Hotel pilihan aku kali ni ialah Hotel Pullman Putrajaya..


 Main Lobby Pullman Hotel

Bagi aku cantik..yg kureng cantik cuma dekat reception dia laa..staff yg incharge masa aku nak check in..masa aku pi tu..dia tgh kelebet kertas..so masa aku ckp tu..dia kata dia tgh buat kerja..terpinga2 aku..aku pun nampak ko tgh buat koje..tapi mcm...ko sorg je ke ye di situ..pastu aku blah..n x lama tu ada sorg staf masuk kat kaunter sebelah..so aku g kat staf sorg lagi..dia mintak itu ini...tetibe mamat yg banyak kerja td pi kat staf tu n cakap biar dia setle aku..aku tatau le kot masa staf sorg lagi ni tgh setlekan cek in aku dia perasan aku tgk daring kat dia..sbb aku mcm..MENYAMPAH dgn ko ye..tu je la part tak best masa nak cek in..yg lain ok..

  

 Permandangan dr block tempat aku duduk..Hotel ni byk block...bg aku walaupun banyak block..kawasan dia masih terjaga..


Deko bilik tradisional ye..nak kata Bali style..aku pun x sanpai Bali lagii..kang korang kata aku memandai mereka cite pulak..bhahahaha..Aku book Pullman Putrajaya Lakeside, Superior Room - 2 guest..No breakfast ye..Harga asal RM168.46 include tax etc...Tapi sbb aku guna Voucher Traveloka dlm apps Maxis tu..so aku dpt diskaun RM16.84.  So total yg perlu aku bayar ut satu malam ialah RM151.62..sangat2 berbaloi ye...


Aku dpt bilik corner lot..besar sket la compare dengan bilik2 lain..So bilik aku la jd tempat celebrate birthday budak2..sebab bilik aku yg paling beso..


Aku anak ramai kan...so aku bentang toto dekat sini..anak aku 4..tapi kebiasaannya kalau bercuti ramai-ramai..tetiba anak aku akan bertambah bilangannya..kadang-kadang 6..kadang naik jadi 7..dan kadang-kadang terus jd 8...bertabahlaa ye..sbb semua org suka tido dgn Maklang..bhahaha ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚


Bilik mandi dia..pintu kayu ye...kampung style gitu...memula nak pi sini adik aku tanya..hotel ni seram ke idak..sbb deko ala2 kampung.com kan..mujur la x seram weiii..



Pool x silap aku ada 3..dekat bawah..dekat level 3 kot...aku pun dah lupa...aku x sempat nak round-round hotel ni sbb masa dah sampai sini..si jendol aku lupa dia bawak ipda ke idok...so utk memastikan ipad tu dia bawak atau tak..aku terpaksa balik Bangi..elok je ipad dia sumbat dlm beg yg salah kat rumah...sabau je laa aku...

Kesimpulannya..bg aku hotel ni cantik...aku suka environment hotel ni..malam-malam cantik..facilities pun ok..kawasan terjaga...cuma staff dekat kaunter reception la...time aku nak balik..aku dpt staff yg sama masa cek in ari tu...time nak cek out ada 2 org budak perempuan g situ n tanya dia..aku lupa dia tanya apa..pool kat mana ke ape..tapi dia jwb..dia tgh buat kije..sila tunggu..budak tu mcm ๐Ÿ˜ง๐Ÿ˜ง...org tanya arah or tempat takyah beratur kot aku rasa..ko bleh jawab on d spot..oo ye..lagi satuu....parking ko kena bayo ye..patut la aku nampak banyak kete parking kat luar...cissssss....klaa..till next entry..tata...

No comments:

Post a Comment