Monday, February 19, 2018

Dash Box Hotel Cyberjaya

Assalamualaikum

Dah lama aku plan nak pi sini dengan semua org..tp nye sbb hotel ni masih baru..so every weekend fully book..bapak payah nak dpt booking weii...kebetulan aku bukak booking.com..saja gatal tangan cek kot ada kosong bulan 1..sbb aku plan nak sambut birthday Amir Ashrof kat sini..alhamdulillah ada kosong..so cepat2 aku roger adik beradik lain..memandangkan semua setuju..so aku book 5 bilik siap breakfast skali..aku booked time tuu 2017 ye...nak pi sini bulan 1 2018..budak2 kemain seronok..walaupun hotel sekangkang kera dr rumah..kla..aku x de nak tepek gambo budak2 punye birthday..aku just nak buat review pasal hotel ni..kot la korg plan nak pi sini kan..



Persiaran Apec, Cyber 8, 63000 Cyberjaya, Selangor


Ni hotel punya maskot kot..sbb dlm bilik mesti ada anak patung ni elok landing atas katil..jap aku listkan bilik2 yg di offer kat hotel ni ye..

DASH TWIN

Dash Twin

The best deal for two beds. Our comfy beds guarantee you a good night’s sleep. The Twins are enclosed with private bathrooms.
 
Single size bed - Twin
Comfy bed with plush top, duvet and 4 pillows
Open closet
Personal reading light
Digital room safe


Dash Studio

A cozy nest perfect for couples with street art graffiti artwork and industrial chic light fixtures. The Dash studio is 33sqm with balcony, king beds with 300 thread count cotton linens. The rooms are equipped with free Wi-Fi, a 40 inch flat screen smart TV with satellite channels. You will find a refreshment centre with minibar, tea and coffee making facilities and in room safe. The bathroom features a rain shower, shower and body products, rich terry cloth towels, kimonos and slippers.


Dash Deluxe

Combining glam and grit; in the room iron headboards reinforce the industrial ambiance, with solid wood beds constructed from a Javanese Joglo. The Dash Deluxe is 49sqm with balcony, luxury super king bed with 300 thread count cotton linens. The rooms are equipped with free Wi-Fi, 40 inch flat screen smart TV with  satellite channels. You will find a refreshment centre with minibar, tea and coffee making facilities and in room safe. The bathroom features a rain shower, shower and body products, rich terry cloth towels, kimonos and slippers.


Okeh..ni bilik yg aku tempah..alhamdulillah kiteorg semua dpt bilik sebelah menyebelah..bilik yg aku book ialah Dash Studio..mmg betul2 selesa la..tilam bantal empuk..paling syok..ko bukak je sliding door..terus bleh terjun pool..budak2 ni sakan pi bilik sebelah menyebelah lalu ikut sliding door je..kejap2 lesap budak2 nii..aku suggest korg kalo nak mai sini...sila ambik bilik studio mcm aku ni..or ko ambik dasg deluxe...bukan apa..kalo ko ambik yg dash twin..haa..ni yg aku dgr dr sorg akak ni yg mai cuti dgn laki dia last minit kat sini..time makan la kami sembang..dia kata mmg horror sungguh laa bilik..mcm duk dlm kabin la...kecik, kotor..tv pun nan hado..paling haru..harga dia booked mcm harga aku book studio kot..huhuhu...so aku rasa kalo korg nak selasa..elok la ko ambik je bilik studio or deluxe ye...jgn kata aku x kabo plak...aku dah kabo siap2 dah ni..


Tilam nge bantal mmg empuk la...syiookkk tidoo..bantal dia kasi 4..huhuhuhu..kagum aku kiteorg 6 org bleh tido atas katil ni..elok punya aku susun weiii..hahaha


kalo bukak sliding tu...ko buleh terus terjun pool..mmg syioookkkk..



Sori la ye...sepah sket atas dressing table..banyak gille brg kiteorg bawak sbb nak party buih kat sini kan..ehhh


Hotel ni nan hado almari ye..ni laa dia almari ko..konsep open space gituu..kahhh...sila la gantung baju bajan ko di situ....hanger semua depa provide..


Alah alah comeynye side table dia..mmg kretif btoii deme ni..side table pakai baldi besi jaman dulu kot...hahaha


haa..nampak kemas la sket side table bilik aku nii..tapi nampak si fawwaz plak duk skodeng tgk abg nge kakak mandi pool


tada....toilet dia..separate by wall..nak mandi sile laa ke sebelah...kalo nak melabur..sile ke sebelah kat tempat jamban tu..hahaha..bukan konsep melabur sambil mandi ye..


okla..tayangla sket gambo sebeday boy and gurl..buat kenangan dlm blog..Happy Birthday Dania Qistina & Amir Ashrof


part pool..mmg budak2 puas ati laa berendam lama2..pendek kata pasni bleh repeat lagi la ke sini kalo nk mandi pool..


beratur nak main mender alah ni...huhuhu..biasa la..dah nama pun pii time weekend...mmg ramai laa orgnye


ptg..lepas budak2 puas mandi pool..kita bawak tawaf satu hotel...tgh2 tawaf tu nampak pintu ni ha...unik sungguh tempat pemegang pintu tu...hahahaha

ni aku tatau tpt apa...nampak mcm dining area je..


ni semua laluan depan bilik..bilik deluxe nge studio semua gini rupe bilik dia rasanya..


ha..yg kabin2 ni bilik twin..belah bawah ada..atas pun ada jugakk..


Cafe area...nampak santai je kannn..i loiikkeee


Cafe Area


Cafe Area


ni aku lupa apa..tapi dekat dgn receptionist laaa..


Receptionist Counter from outside


Gym Area


Reception Area



tadaaa....gambo pool dr dalam bilikk....time ni pagi..pagi buta pun dah ada org berendam weii..tak sejuk ke??


Bilik kiteorg kat belah sana tuuuuuu..


ni kupon utk breakfast ye..aku lupa la pulak baper harga utk dewasa dan kanak2..adoii..ni la jadi bila lambat update blog...korg google je lah ye..


Hotel cafe


aku ada terbaca review kata makanan dorg sedap..so thats why aku ambik skali dgn breakfast..tp series aku ckp korg..bagus korg toksah ambik skali breakfast la ye..sbbnye dorg bkn buat style buffet..dorg ambik order..so korg bayangkan laa...sepanjang aku duk kat cafe tu..berapa banyak kejadian amukan puaka terpaksa aku tgk..aku x de la amukan puaka..aku cuma pi kitchen dorg...aku just tanye nicely...koko krunch nge susu kat mana ye..bio akak ambik n tuang sendiri je lahh ye..kahhhh.....baik x aku..tp ko ingat dia nak bg?elok je aku duduk terus sampai koko krunch anak aku...hebat tak aku???


yogurt stoberi..ini akak meja depan bg sbb dia sian tgk anak2 aku masing2 dah kelaparan..akak ni la yg cita kat aku pasal bilik dia yg kotor tu..huhuhu


by the time nasik lemak sampai...x lalu dah bdk2 nak makan..sbb perut pun dah masuk angin..not bad laaaaa nasik lemak dia..


english breakfast...licin aku bedal..sket punya lama aku tunggu..wajib la aku sapu licin..


ni encik suami punye..by the time food ni sampai..encik suami x de dah..dia nge budak2 dah balik bilik..sbb bdk nak mandi pool..ko tau apa aku buat dgn makanan ni..aku bungkus la..penat aku tunggu ko buat berejam..takkan aku nk tinggei je kan..hahaha

tu je la serba sedikit review yg aku bleh buat tentang hotel ni..bg aku..bilik and pool ok..tp cafe..mmg out terus...better dorg buat buffet la dr ambik order...tp mcm aku kate kat korg la...ko toksah amik skali breakfast...ko breakfast je lah kat luo..kla..till next entry..babai..

No comments:

Post a Comment