Monday, March 26, 2018

Micasa All Suites Hotel

Assalamualaikum 

Hari ni budak-budak dah start sekolah..kejap pulak rasa cuti sekolah kali ni..maybe sbb aku melepek demam hampir seminggu..itu pun mujur la aku dan encik suami ada buat plan something for the kids time cuti sekolah..kalau tak..mmg sian la budak-budak ni duduk menganga kat rumah..plan apa?plan cek in hotel je...itu pun dekat KL je..hahaha..tak boleh nak pi jejauh sbb anak dara ada kelas tambahan for UPSR..this time aku dan encik suami decided pi sini...Micasa All Suites Hotel..hotel ni dekat Ampang..korang google je la erk..



Tadaaa..ni nombor bilik kiteorg...kali ni bercuti ramai-ramai...3 bilik aku booking..satu je nak pesan...korg kalo nak booking...remark kat situ nak duduk blok A and facing pool...mmg dekat dengan pool and view pun cantik..



Aku booking One Bedroom Studio King - 1 King Bed..kali ni aku booking direct dari web hotel..x pakai agoda or booking.com sbb beli direct web dia lagi murah...gedebak gedebuk tax bagai dlm RM255 gitu..korg boleh klik link ni Micasa All Suites Hotel

Gambar kat atas ialah bilik yg aku booking...seriously mmg puas hati sgt-sgt..bilik luas..toilet pun cantik..lagi satu bilik ni complete dengan kitchen..siap ada sofa lagi...yg pasti..mmg puas hati...highly recommended utk korg yg nak bercuti bawak ramai ahli keluarga...bentang je toto depan tv..x de hal pun..sbb bilik luas..nak tido atas sofa pun boleh..


ni kitchen yg aku ckp td...kitchen complete dgn dapur letrik..ada microwave dan ada oven kecik..peralatan dapur mcm pinggan, mangkuk, sudu, garfu, pisau semua ada..COMPLETE..peti ais bukan takat yg kecik punya...peti ais besar di bagi haa..satu lagi...nak basuh pinggan mangkuk pun senang..sebab dia siap sediakan sabun basuh pinggan and sponge..terbaikkkkkkkkkkkk...aku mai sini siap bawak bekal nasik lauk ikan patin masak tempoyak..budak-budak siap mandi pool semua kebulur..senang kerja aku..panaskan je semua makanan dalam microwave...and dinner is served for the kids..senang kannn...


Katil king..korg boleh pilih time booking...nak katil king ke twin..aku pilih king...senang nak golek 6 org atas ni..hahaha


Yg belah sana tuuu..kat tempat anak aku berdiri tu ialah tandas...tandas luas...bersih dan cantik..interior hotel ni bg aku mmg cantik..almari sebelah katil tu..kat dlm almari tu ada iron dan iron board...mcm aku ckp td...hotel ni mmg complete with everything...so toksah susah payah nak hangkut iron time bercuti ye..aku mmg idokla angkut2 ni..aku selambe kodok je pakai baju x bergosok..kahhhh...


Tadaaaaa...tandasss...cantik dan simple..dorg siap provide bathrobe 2..yg penting towel bersih x kepam..selipar pun dia ada bg 2..


Walaupun takde bathtab..tapi budak2 ni tetap la mandi lama dalam ni..tatau apa yg mereka buat dlm tu...kalo ada bathtab..haihh..lagi mana x kecut tgn..lagi tu la x kuar dr jamban...miahahaha


Pandangan dari sisi katil..tv siap ada HBO and disney channel ye..agak-agak nak kasi budak duk dendiam time makan..ko pasang je cite kartun...elok la dorang duk diam time makan..


Nampak x cermin tu...bilik yg aku dpt ni mmg facing pool...mmg cantik sgt permandangan dr dlm bilik..abaikan encik suami yg tgh syiokk landing atas sofa..


sori la..gambar berterabur..aku malas nak susun..mcm aku ckp tadi..dapur complete dgn semua peralatan..nampak tu oven dgn microwave...air mineral pun dorg x lokek..siap bg 4 botol...huhuhu


Permandangan dari dalam bilik..


Setle tunjuk bilik..budak-budak semua x sabar nak terjun tiruk...moh la kita pi pool..bilik aku level 2..so dekat je dgn pool..turun setingkat je pun..huhuhu..pool dia besar dan sgt2 selesa..time budak mandi pool..agak-agak ko kelaparan ko tekan je button customer service..setiap kerusi bawah payung tu ada button customer service and dorg siap-siap letak towel 2 kat situ...x cukup kalu..ko ambik sendiri dekat satu bakul yg dorg provide situ..


Bab kafe and makanan aku x boleh nak komplen..sbb aku x ambik pakage skali dgn breakfast..kiteorg mmg makan luar..but overall..hotel ni mmg best..baik dr segi facilities and environment hotel mmg tip top..staff dia pun ok...definitely will come again...till next entry..tata..

No comments:

Post a Comment