Monday, October 10, 2011

Bersyukurlah

Assalamualaikum

Sana-sini org bercerita pasal budget 2012..bab bonus la..lanjutan umur persaraan lah..bab penyelarasan gaji la..mcm2 lagi la..ada suara2 yg berpuas hati..x kurang jugak suara-suara sumbang yg mengutuk tidak berpuas hati..bagi saya..apa yg org bg tu saya terima je laa...cuma kadang2 terpk jugak la bile tgk statement2 dalam FB..ada yg kata gomen servant x layak dapat bonus n kenaikan gaji..saya heran jugak la bile baca statement mcm tu..kalo dorg kater gomen servant bg bad service ke apa ka..x semua mcm tu..sile la pk..disebabkan nila setitik rosak susu sebelanga..lagi satu..toksah la nak compare gomen n private..private gaji pun dah banyak..kenaikan tahunan pun x der la ciput mcm gomen yg hanya naik puluh2 rm saje..bonus lagi la...x yah la nak berangan dpt 2 3 bulan gaji mcm private sector..bagi saya..itu sumer rezki masing2..takyah la nak dengki2..org dah bg tu..terima je la..kalo dah org taknak bg..duduk je la diam2..x kurang jugak ade suara sumbang yg bunyi dah selaras gaji nanti..pegawai makin kaya la sbb increment yg dorg dpt lg tinggi..adoii..itu la gunanya pelajaran..kalau nak rezeki lebih..belaja la sampai khatam..penat2 tertonggeng abis masa belaja..x kan la nak sama ngan org lain..yg tu korang pk sendiri laaa..malas nk ckp banyak..cuma bab bersara umur 60 thn tu je la yg saya x berapa setuju..umur 60 pun dah x larat keje dah kot agaknye..produktiviti pun udah kurang..bagus bg budak2 yg duk nganggur tu ha keje..sian kat dorang..ntah la..bab tu x tau nak komen apa..apa pun saya bersyukur dengan segala apa yg TUHAN kurniakan..SYUKUR ALHAMDULILLAH..

No comments:

Post a Comment