Monday, April 16, 2012

April yg mendebarkan..

Assalamualaikum

Bulan lepas..Mac yang penuh dgn dugaan..suppose title entry ni pun sama dgn yg mac..bezanya ianya berlaku pada bulan april..lewat malam kami dikejutkan dgn berita SOFIYYA KHADEEJA..anak saudara encik suami..yg admitted di Annur Specialist Hospital..melihatkan gambar di bawah membuatkan badan saya seram sejuk dan x lena tidur..status yg tertulis di Facebook..baby kejang sebelah badan..Allah..anak itu sama usia dengan anak saya AMIR ASHROF..tak dapat saya bayangkan bagaimana keadaan adik ipar saya tatkala itu..sungguh...mlm itu mmg saya x dpt nak pejamkan mata..setiapkali bangun susukan baby saya akan online..mana tau ada status terbaru drpd mereka..yang pastinya malam itu mereka bermalam di Ampang Putri..


Keesokkan harinya sepatutnya saya sudah mula bekerja..tp memandangkan baby saya batuk berkahak..makanya saya EL..bawak baby jumpa doc..cadangnya ptg tu nak tgk adik ipar saya di ampang putri..tapi payah la pulak sbb ada anak kecil..lagipun ptg ni doc akan buat MRI pada sofiyya..kami di rumah berdebar sepanjang hari menanti result MRI sofiyya sambil berdoa moga takde apa2..



Setiap kali melihat gambar ni saya jadi sayu..gambar selepas MRI..mungkin ubat tidur yg diberikan terlalu kuat sehinggakan sofiyya tido utk satu jangkamasa yg lama..Alhamdulillah..result MRI semuanya normal..syukur ya Allah..esok sofiyya perlu melalui satu lagi ujian iaitu EEG..hopefully semuanya berjalan lancar..aminnn...

Gambar di atas diambil sebelum prosedur EEG dijalankan..Againn...Syukur alhamdulillah..ujian EEG semuanya normal..so doc decide not to give her ubat sawan sbb dorg pun x nak declare apa yg terjadi tu sawan..hopefully mender tu x berulang lagi..

Ini gambar beberapa hari selepas sofiyya discharge dr ampang putri..semoga sofiyya membesar dengan sihat..aminnnn....tengkiu kepada papa dan mama sofiyya kerana membenarkan saya merakamkan gambar-gambar sofiyya di sini..cerita mcm mana kejadian tu semua berlaku akan saya ceritakan kemudian sekiranya ada yg nak tau.. :)..till next entry..

2 comments:

  1. erni,

    jgn lupe share tau.. nak tau jugak knp blh jd mcm tu.. at least kita blh avoid anything to protect the kids..

    thanks

    semoga adik soffiya dilindungi ALLAH dunia akhirat...

    ReplyDelete
  2. Erni..mcamana ye saya boleh hubungi awak..berkaitan pengalaman di atas

    ReplyDelete