Wednesday, April 6, 2016

Resepi Pancake Mabeles

Assalamualaikum

Sejak bukak skolah ni..subuh2 hari dah duduk kat dapur..kebiasaannya saya akan bangun pukul 5 or 5.30..sebab nak kena siapkan bekal anak2..bila anak bawak bekal ni..gigih la saya gugel resepi2 yg simple dan sedap utk anak2..ni antara menu feveret anak-anak saya..pancake..saya dah penah try beberapa resepi..beli yg ready made pun penah..tp nye x jugak sesedap yg ini..resepi ni saya ambik dr FB..jom kite tgk apa bahan-bahan yg diperlukan utk buat pancake..

Bahan-bahan:

1 biji telur
1 cawan tepung gandum
1 tin susu cair
2 sudu makan gula
2 sudu makan minyak masak
secubit garam
1 sudu kecil baking powder
1 sudu kecil vanilla essence

Cara:

Blend semua bahan di atas...pastu bleh laaa melempeng..anak2 saya suka makan dgn butter and mapple syrup..selamat mencuba and till next entry...daaaaaaaaaaaaaaaa


 

No comments:

Post a Comment