Wednesday, July 20, 2011

Menjelang Ramadhan

Assalamualaikum

Sedar x sedar dah nak masuk bulan Ramadhan pun..suasana nak sambut puasa tu mmg dah terasa..cuma yg merunsingkan hati ni..dapat ke puasa penuh tahun ni?puasa ganti pun ada satu hari lagi x ganti...adoii..bile nak ganti niiii...perut pulak lately ni asyik nak gastrik..angin sana sini...maka niat suci murni untuk ganti puasa pun terbantut...insyaAllah saya akan cuba juga lunaskan puasa ganti tu dlm masa terdekat ni..Cerita pasal puasa..skrg ni modal utk saya suruh eishah bangun cepat dr tido ialah..PUASA..saya akan guna dialog..eishah..cepat bangun mandi..ari ni mesti teacher akan ajar cemana nak puasa mcm dlm cerita Upin Ipin tu..maka dengan pantasnya si eishah akan bangkit dr tidur dan terus mandi..mudah kan?si eishah dah x sabar-sabar nak puasa..saya ckp jugak dgn dia..puasa ni x boleh makan dan minum..termasuk la minum susu tu ha..jgn pulak die tak makan minum..tapi susu tetap die bedal cmm biasa..haru biru la jawabnyer..heheheheharap-harap tahun ni saya dapat berpuasa penuh bersama dengan suami dan anak-anak..target tahun ni..nak ajar eishah puasa..dapat half day pun dah ok..hehehehe


No comments:

Post a Comment