Wednesday, March 13, 2013

Aboh

Assalamualaikum


Dah lama rasanya saya x bercerita tentang aboh..2 tahun lepas kami sekeluarga terima berita tentang sakit aboh..sungguh...mmg saya cukup sedih tatkala itu..bermula dari tarikh itu kehidupan kami sekeluarga berubah 360 darjah..tiada lagi senyuman yg benar2 ikhlas dr bibir saya kecuali senyuman palsu..utk menutup segala kegusaran dan kesedihan yg saya simpan..cuti?lebur semua cuti yg saya ada kerana membawa aboh ke hospital untuk beberapa ujian..itu saja yg saya mampu lakukan..bila lagi saya mahu membalas jasa aboh membesarkan saya..inilah masa  saya..hampir menarik nafas lega kerana sepanjang 2 thn ini tahap kesihatan aboh sangat positif..kandungan psa dalam darah aboh juga kembali ke paras normal..tapi permulaan tahun ni..apa yg saya nampak..tahap kesihatan aboh semakin merosot..lebih2 lagi sakit kaki..sehinggakan untuk berjalan skrg aboh perlu pakai tongkat..smlm selepas menunaikan solat magrib..lama saya tenung wajah aboh..Allah..tua sudah rupanya ayah saya ini..masa tu aboh duduk di sofa bed sambil pegang kaki..aboh kata..hurmm...xtau la aboh ni sakit apa la pulak..x baik2..berdenyut2..ada sedikit kerisauan di hati saya saat mendengar butir bicara aboh itu..sepatutnya saya bawa aboh dan ashrof ke pusat rawatan islam al-hidayah hari ni..tapi disebabkan sibuk dengan urusan di pejabat..saya tangguhkan apoitment tersebut..tapi di pejabat hari ni..saya rasa tak sedap hati..lantas saya minta cuti drpd bos..alhamdulillah..bos bg saya cuti..hurmm..ramai rasanya yg belum tau pasal sakit aboh..biarlah saya simpan rapi semua cerita ni..mungkin satu hari nanti..saya akan upkan entry tentang itu di sini sebagai kenang-kenangan..mohon rakan2 blogger doakan semoga tuhan sentiasa memelihara kesihatan aboh..tq..


No comments:

Post a Comment