Tuesday, September 26, 2017

Restoran Semangkuk Batang Benar

Assalamualaikum

Cuti 3 hari baru ni korang pi mana?Kami pi Melaka je..x jalan mana pun..just bawak anak-anak cuti mandi pool je..so dalam entri ni aku tanak cite pasal Melaka..aku just nak cite pasal satu kedai makan yg kiteorg singgah on the way balik ke Bangi...tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

http://kaki.sini.com.my/bm/wp-content/uploads/2016/05/cendol13-1-495x400.jpg 

Gambar: dari pakcik Google

 Address: 3265, Kawasan Perindustrian Nilai, 71800 Nilai, Negeri Sembilan, Malaysia
Opening Hour: 8:30AM–6:30PM
Phone Number: 012-351 5981
 
On the way balik..gigih aku google nak singgah mana sebelum balik rumah..tekak rasa nak makan cendol..gigih laa aku google cendol best..skali kluar kedai ni..moh la kite ke sini..tp mmg x mengecewakan..tak caye..korg tgk gambo menu apa aku order..huhuhu...😋😋😋😋😋😋😋😋😋 
 
 
 
Coconut shake
 
Air ni encik suami yg order..jgn tanya aku apa rasa...sbb blom sempat nak minum si Fawwaz dah tumpahkan..dia sorg je yg tau cemana rasa air ni sebab dia yg pulun minum sebelum tu..

 
 
Jagung Float
 
Air ni aku yg suruh encik suami order..tambah order ye..sbb aku tgk kiri kanan org sedut air ni..x bleh jadi nii...wajib order...kalo korg tgk kaler dia mcm gerun sket..nampak mcm manis benor..tp skali sedut..perrgghhhhhh..terasa lemak berkrim jagung tu..idok manis beno pun...👍👍👍👍👍
 
 
Cendol durian
 
Yang ini mama dengan aboh yg order..aku x rasa plak..tp bila tanya aboh..aboh kata sedap..mau x sedap..lepas tu dia bleh pi kaunter mintak cendol dgn pulut n extra durian 😂😂😂😂😂
 
 
 
 Cendol jagung
 
Yang ini saya yg order...mmg 👍👍👍👍 encik suami kata..cendol ni lagi sedap dr cendol yg kiteorg slalu makan kat bangi 😁😁😁😁


 
 Laksa Claypot
 
Ini saya jugak yg order..memula sampai tu terkejut..sebab elok je udang tuu tersengih kat situ..1st time makan laksa ada udang weii..lagi satu elok je ikan tu dia humban kat situ..tp rasa kuah laksa..perrgghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...sedapppppp


 
 Mee kari

Yg ni abg Yusuf yg order..aku sempat rasa kuah je..yg lain licin dia bedal..rasa kuah pun dah sedapp...😋😋😋😋

 
 Mee Bandung Udang

Last but not least...yg ni mama yg order..licin weii..sempat rasa kuah je..tp yg pasti..mmg 👍👍👍👍 udang banyak..beso2..

Yg sebenarnya banyak lagi menu lain yg menarik korg bleh try..breakfast pun ada...nak tau menu apa..korg pi la fb dorg...aku dah tepek link kat atas tu..kla..till next entry...babai..
 
 
 
 















 

No comments:

Post a Comment