Friday, April 30, 2010

Bila dah senang..

Sudah menjadi lumrah hidup..bila seseorang tu dah berubah menjadi senang..dia akan mula lupakan asal usul diri sendiri..saya tidak bercakap tentang sesiapa tetapi ini juga sebagai peringatan untuk diri saya sendiri supaya saya tidak jadi begitu..Dah banyak yang saya lihat depan mata..banyak contoh terdekat..kalau dulu..sangat-sangat naif..humble..tapi bila dah mula senang..seseorang tu mulalah berlagak macam bagus..baik dari segi percakapan, perlakuan dan sebagainya..paling ketaranya ialah bila seseorang tu mungkin dari golongan yg susah sebelum ni and suddenly dapat merasai hidup senang..masa tu memang apa yang dicakapkan semuanya nampak nak bagus dan janji..dialah yang paling bagus daripada semua orang..sampaikan saya rasakan kadang-kadang apa yang dicakapkannya tu terlalu menjengkelkan sampaikan dalam hati saya terdetik..OH MY..What the .... is this???bia betik per yang dia cakap ni..dan kadang-kadang tu apa yang dia cakap tu suddenly menunjukkan tahap IQ nya yang so-so...Cakapla sebagus mana pun..saya tak heran..sebabnya saya dah tau asal-usulnya sebelum ni..Cubalah jadi diri sendiri dan sekali sekala cuba pandang di bawah..so that kita akan ingat di mana kiter berada sebelum ni dan lantas kita akan terus mensyukuri dengan apa saja kurniaan yang telah diberikan olehnya..Ini cuma pendapat dan luahan hati saya..yang penting entry ni tak ada kena mengena dengan sesiapa pun.. :)

No comments:

Post a Comment