Friday, March 4, 2011

Ear Infection..

Assalamualaikum..

Masuk hari ni dah 2 hari eishah demam..semalam saya x keruan di pejabat..semuanya gara-gara tiba-tiba demam eishah naik..kemuncaknya...ayah saya telefon dengan nada sedikit marah menyuruh saya pulang segera ke rumah..dan akhirnya tepat lunch hour saya dah terpacak di kedai mama...eishah kelihatan sgt lemah..rambutnya kelihatan basah kerana mama sapukan dengan air daun bunga raya..bibirnya kelihatan merah..sedih saya tgk..lebih kurang pukul 230 saya bawa eishah ke azzahrah bertemu dgn pakar kanak-kanak..again...asyik-asyik muka haku jer jumpa doc nazim tu..ada sedikit perasaan stress di situ..hasil pemeriksaan doc..ear infection..tu yg doc ckp....maaf...saya terpaksa sambung entry ni kemudian..yusuf ngamuk nak air..to be continue..

Assalamualaikum..

Hari ni masuk hari ke 3 eishah demam..dan pagi ni baru saya berkesempatan untuk sambung entry yang tergantung ni..hasil pemeriksaan doc..didapati eishah terkena ear infection..gegendang kanannya merah dan gegendang kirinya sudah mula berair..saya dah mula rasa nak nangis time tu..sbb yang pastinya hanya satu cara yg dapat mengurangkan dan menghilangkan demam eishah..ANTIBIOTIK..eishah cukup susah utk makan antibiotik..time ni baru la en suami masuk bilik doc sbb cukup payah nak dpt parking di azzahrah..saya x keruan cuba mengingati kembali bila tarikh terakhir eishah makan antibiotik..mujur en suami ingat..selesai ambil ubat dan bayar..kami singgah di kedai mama utk ambil brg2 eishah..kemudian terus pulang ke rumah mama..yg pastinya saya mmg x dpt pulang ke BM..baru sebut nak balik BM..sebakul mama membebel..nak tanak berkampung la saya di rumah mama sampai ke hari ni..part paling tak tahan..malam tadi saya demam hampir 38..ya Allah...manakan nak jaga anak..diri sendiri lagi..sangat2 weak time tu..tapi demi eishah saya gagahkan jugak...mlm td beberapa kali saya bangun memeriksa suhu bdn eishah..setakat ni setiap 4 jam saya akan bg eishah ubat demam..yang pastinya demamnya masih naik turun mcm roller coster..apa pun saya harapkan eishah sembuh dalam minggu ni kerana sudah terlalu banyak cuti yg saya ambil dan di pejabat terlalu banyak kerja-kerja saya yang tertangguh..



No comments:

Post a Comment