Friday, December 16, 2011

Persekolahan & Persahabatan

Assalamualaikum

Bercerita tentang persahabatan..rasanya saya x pernah ada tuah atau org panggil LUCK dalam persahabatan..tatau la..mungkin itu hanya perasaan saya..atau pun sebenarnya mmg kenyataan..rasanya seumur hidup saya..x pernah lagi saya punya seorang sahabat baik atau sejati..bermula dengan sekolah rendah..mungkin kerana saya jenis yg pendiam..bercakap bila perlu..atau saya hanya ramah bila bercakap dengan org yg hanya saya kenali..tapi rasanya di rumah atau dikalangan adik beradik..saya dikategorikan dalam golongan yg banyak bercakap dan peramah..cuma dengan org tua saya sedikit kaku..mungkin kerana tak biasa..atau terlalu berhati-hati bila bercakap kerana takut menyinggung hati dan perasaan org tua..saat kritikal rasanya ketika bersekolah di Terengganu..hanya kerana saya seorang budak KL yg bersekolah di Terengganu..saya dilayan seperti ALIEN..pertama kali menjejakkan kaki di sana..saya ketakutan akibat sering diperhatikan rakan sebaya dan senior..pernah skali saya di ekori di kawasan sekolah..sangka saya mungkin dorang nak buli saya..rupanya..dik..akak nak jadikan adik angkat buleh?adoii...pitam dgn soklan tu..x cukup dengan di sekolah..di asrama pun sama..soalan sama jugak yg senior2 ajukan sampaikan kadang2 saya terpaksa berpura-pura tidur gara-gara nak selamatkan diri punya pasal..dikalangan rakan sebaya..saya kadang-kadang x paham kenapa ramai yg x menyukai saya..sumer yg ada pada saya semua x kena..saya dikatakan memilih kawan..berkawan hanya dengan yg cantik-cantik saje..kalau saya ni cantik ke..artis ke..x per la jugak nak pilih2 wehh..ini??sila la cermin diri sendiri sebelum nak ngaku diri cantik..stress guwe..dan korang jgn tatau..kat sekolah ni jugak la dlm kelas haku pernah kena raba...binawe betuiii..cettttttttttttttt!!!!!!!!!!
Saya di Terengganu hanya setahun setengah..pertengahan form 2..saya berpindah di Sek Men Bandar Baru Bangi..ohhhh..di sini cabarannya lagi maha hebat..pertama kali saya menjejakkan kaki di situ..dorang pandang saya mcm ALIEN..x cukup dengan itu..boleh dikatakan hari-hari akan ada segerombolan geng budak2 pompuan ala2 gengster mai kelas duk tanya..yg mana satu ERNI SURAYA..adeeiii..kecut perut ni toksah kata la..x cukup ngan segerombolan geng perempuan..paling saya stress bila boleh dikatakan setiap hari akan ada posmen mai kat saya..erni..ptg ni si polan si polan nak jumpa bawah pokok..adoiiiiiiiiiiiiii...satu pun x pernah saya layan..agak2 nak kena rejam batu ngan aboh sila la layan..ayah saya seorang yg tegas..jgn kata keluar rumah..nak bercakap telefon pun x dapek..nak gi mana2 berhantar berjemput dan seumur hidup saya..saya x pernah naik bas atau keluar bersama teman2 sampai la masuk UiTM..akibat daripada suara-suara sumbang campur lg dengan anak jiran tetangga yg memandai bg no phone umah kat budak2 jantan..saya dimarahi oleh aboh..uwwaaaaaa..saya x salah..sbb saya x kenal pun batang idung org yg call saya..x cukup dgn tu ada jugak suara2 sumbang yg memerli..g skolah jgn nak ngorat..blaja...ape kes la dgn dorg ni..haku pun x tau..adeeii...stressssss...naik form 4..lagi laaaaaa stress tahap gaban..sampaikan kakak saya yg time tu form 5 pun kena tempias skali..tahap kegatalan budak2 lelaki sgt la hebat..sampaikan saya gi kelas kakak saya pun org tgk mcm nampak artis lalu..siap tanya..adik erna ke?yg jadik mangsa tentu la kakak saya..yg ni nak berkenalan..yg itu nak berkenalan..ngan siap bg surat cinta cintun..tp sumer surat saya x layan..bukak pun x..penyudahnye yg tukang baca kaka saya la time tu..kakakaka....itu zaman sekolah menengah..
Zaman universiti..sama jugak..saya x pernah punya kawan baik..banyak yg saya pendam ketika duduk di rumah sewa..maaf..saya x boleh nak ceritakan di sini..apa pun sumer tu saya akan simpan dalam hati sebagai kenangan..tapi semestinya pengalaman tu cukup memeritkan dan menyedarkan saya..baik x yah ada kawan baik..kawan je dgn sumer org..so hati kiter x kan sakit n org lain pun x sakit hati ngan kita..
Zaman Master rasanya paling indah kerana saya dikelilingi golongan veteran..rasa mcm anak dgn mak pun ado..dorang sangat caring..x pernah menyakitkan hati..mungkin kerana mereka lebih matang dr saya..tambah seronok bila saya punya teman satu kepala..CIK NON...rindu sangat sama kamu..dia la teman saya selama 2 semester..walapun banyak suara sumbang di tempat kerja yg saya dengar tentang saya ketika berkawan dgn dia..hello...x kenal maka x cinta...tolong kenal dulu saya..baru la korang bleh judge saya ni org mcm mana...adoiii..dan sekarang..saya di sini..masih sama..saya tidak punya teman rapat malah saya berkawan dengan sumer org..itu lebih mudah..

Teman Tapi MESRA

Tu je la cerita zaman sekolah dan tentang persahabatan dalam hidup saya..idea dah kering..kang kalo ada idea saya akan update lg new entry..babaiiii..


1 comment: