Monday, April 15, 2013

Bibik ohhhh Bibikkkk

Assalamualaikum 

Ini cerita 2 minggu lepas rasanya..pasal bibik ye kawan2..saya bukan nak ngata laa..tapinye depa ni mmg jenis bangsa yg jenis x reti nak bersyukur...dapat majikan yg baik..keje yg nak kena buat pun x banyak..tp tetap jugak ko nak lari..saya ni kalo bab lari2 ni mmg aku lemah sket..bukan ape...semput aku nak kejo weii..ini bukan pasal bibik saya..tapi pasal bibik adik ipar saya..2 april si bibik ini telah melarikan diri..time ni majikannya aka adik ipar saya tgh sibuk di hospital menguruskan anak yg kejang lagi..ko tgk..mmg x der perikemanusiaan punye bibik..dier buleh lari time majikan tgh ditimpa musibah..ceritanya mcm ni yer kawan2...

Dlm pukul 11.30 pemandu van call adik ipar saya..katanya dah 2x round x der org yg bukak pintu..penyudahnya dia hantar budak tu balik smart reader balik..adik ipar saya cuba call bibik..tp x berjawwab...so dier beranggapan..bibik berak barangkali...tapi dlm masa yg sama dia telah pun menyuruh suami dia balik ke rumah utk ambil anak..sesampai nye mereka di rumah..jeng jeng jeng...mmg rumah kosong...bibiknya udah enggak ada....sialan...udah lari kamu ye bikkkkk...sampai hatii...adik ipar saya terus cek pasport..okehh...pasport jugak sudah hilang ye kawan2..paling best ialah...semua barang kemas dan duit tabung  n raya anak sedara saya sofiyya dan haziq turut disapu bersih oleh si bibik bedebahh..adik ipar saya terus buat report polis..dan report di imigresen..lepas tu buat siasatan bawak gambar bibik n try tanye org2 n kedai2 berdekatan..

Hasil siasatan mendapat..rope ropenye slama ini si bibik mmg slalu keluar dari rumah dengan menggunakan pintu dapur..dan org kedai runcit pun bgtau jugak si bibik ni slalu jer mai kedaii...hambik kooooo...time ni la baru jiran2 nak bukak mulut bgtau mmg bibik slalu kuar dr rumah...n bibik blkg rumah dorg dengan slamber kodoknyer bgtau si bibik ni kater dier nak balik kampung...latest info yg saya dpt smlm..adik ipar saya kate...si bibik udah slamat sampai di kampung halaman n dah selamat kerja kat lain...lagi satu..katanye dia ambik duit je..brg kemas nan hado die nak ngaku die ambik...weiii....kalo ko berak tgh jalan agak2 ko nak ngaku x...jgn harap laaa...sekian cerita bibik...so korg hati2 la dengan bibik korg yer..sama2 la kita perhatikan bibik masing2...sblm pen off...saya tepek sket gambo bibik yg suke main lari2 ni yer..agak2 jumpa...sila la korg kekahkan bibik ni ramai2...till next entry..babaiiii 

 NAMA : susiawati,
No Pasport A.3709447


No comments:

Post a Comment