Monday, March 25, 2019

Mr Dakgalbi IOI Mall Putrajaya

Assalamualaikum


Mr Dakgalbi

Baru-baru ni aku keluar dengan kakak aku..lepas dah penat survey...anak-anak dia nak makan sini..ko jgn tanya aku laa pasal kedai ni..mmg aku tatau..aku ni kalau kedai pelik-pelik susah sebut ni biasanya mmg dgn kakak aku je la kalau aku jejak pun..aku syak kedai makanan Korea la sbb anak sedara aku tu sebut-sebut ramen kan..bhahaha..


Mr Dakgalbi Branches

 
 Menu

Kat atas tu antara menu-menu yg ada kat kedai ni la..tapi aku belek-belek x de pulak nama ramen..so jgn tanya aku apa nama makanan ni ye..Ari tu abg ipar aku dgn kakak aku yg order semua..sbb kalau suruh aku order...harusla aku melopong tatau nak order apa..



Sejenis ramen..pastu ada cheese..ada ayam..ada kubis...tapi malam tu kakak aku kata mcm ter extra pedas pulak..patut dia masak depan ko kot..tapi kiteorg pilih duduk dekat luar...dah pukul 9 mlm kot..mayb plug kat luar semua dia dah angkut..so dia masak kat dalam n hangkut je kuali tu skali ke luar...Komen aku...sedak weii..masa memula sampai tu..dah mcm kecur air liur...sbb nampak ramen yg anak aku suka sgt tu kan...terbayang-bayang tahap pedas dia..budak mmg suka laa..ramen kann....dah tentu le dorg suka...yg mak-mak pak-pak ni tukang perabis sayur dan hayam laaaa..tapi portion byk la...x silap abg ipar aku order 3 ramen kot..lenkali bleh makan lagi yg ni..sbb 👍👍👍👍👍


sebelum ramen sampai..mender ni yg sampai dulu..aku mcm terpinga-pinga..ni nak makan gini je ke cemana..sup dia pun ada..lupa plak nak ambik gambo beliau 😁😁😁😁 aku tgh anak aku makan mcm sedak je kan...bila en ramen sampai..baru la kakak aku ajo cemana makan..kakak aku kata dia suka makan ramen dgn segala mak neka tu..bungkus dlm salad tu..aku pun try le....makkkkkk aiiii...dappppp uhhhhhhhhh...haihhhhh..kecur air liur masa tgh taip ni..bhahahaha...Air?kiteorg order soft drink je..

Kesimpulannya..lepas ni kalau nak try makanan korea bleh la mai sini lagi..kot laa nak try nasik pulak ke kan..tempat dia pun ok..selesa..kalau tanya aku...pasni nak mai lagi ke idok??definitely i'll come again..bhahaha...kla..till next entry..tata 


No comments:

Post a Comment