Thursday, November 7, 2019

Nasi Ayam Yunnan - Review

Assalamualaikum

Aku jarang keluar lunch..kalau keluar pun dekat dgn ofis je la..baru-baru ni encik suami bawa aku lunch sini..yg sebenarnya ni bukan pertama kali aku ke sini..dah banyak kali..sbb kedai makan ni selang beberapa pintu je dgn kedai parent aku..cuma aku lupa nak buat review kat sini..Kalau korang penggemar nasi ayam...korang boleh try nasi ayam di kedai ni..


 Nasi Ayam Yunnan
Jalan PB3, Seksyen 9, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor
Opening: (10.30 a.m. - 6.30 a.m. )
Friday Closed
 

Kedai dia berdekatan dgn Kedai Dobi Dobidoo dan Arrahnu..


 Ni antaraset makanan yg encik suami order..encik suami order nasi ayam special..



Special sbb ayam lebih...so ko just add one satu nasi ayam dan sayur..sayur ada 2 pilhan..tauge or kailan..dan kiteorg pilih tauge..


Portion ayam dia sesuai utk 2 org makan..kebiasaanya kalau nasi ayam chicken rice shop..aku x berapa suka sgt ayam roasted gini..tapi kalau kat kedai ni..mmg licin aku makan..ayam dia sedap..mungkin bahan perapan ayam tu dan ayam yg dia panggang tu pun x de la terlalu garing..masih lembut kulit dia tu..dicampur pulak dgn kicap yg disiram atas ayam tu..perghhh..sedapp weiiii...berebut makan ayam tu kalo share..


Tauge..kailan kalo masak berkuah ada kicap aku mmg kurang sket..tapi kalau nasi ayam combine dgn sayur tauge..aku rasa satu kombinasi yg paling sedap laa....tauge rangup dan bila makan pulak dgn nasi ayam..sgt la sedak...satu lagi..nasi ayam dia pun lembut..ada sup skali ye..idok le kering...x silap aku kalau korg ade nasi ayam biasa..tanpa air..harganya below 10 x silap aku..cuma ada ayam, nasik n sup la..ayam tu x de la byk mcm yg kami order ni...and ada la timun skali dkt ayam tu..kot nak sayur..korg boleh la tambah..dia punya sambal nasi ayam pun sedappppp..dan pedas..Portion dia?bg aku portion dia just nice..tak terlalu sket dan tak terlalu banyak..

Bagi aku...selain dr chicken rice shop...nasi ayam yunnan ni antara nasi ayam yg tersedap jugak la...tak caya korg boleh try..address dan contact number semua aku dah kasi..sila laa try..kla..till next entry...tata...




No comments:

Post a Comment