Thursday, December 26, 2019

Road To Hong Kong Part 2

Assalamualaikum

Lepas dah setle beli tix...aku mula merancang itinerary dengan kakak aku dan abg ipar aku...aku create satu whatsapp group and google sheet excel...dalam tu ada semua..bajet, accomodation, transportation and macam-macam lagi..lepas berbincang dgn kakak aku..memandangkan trip kali ni lebih utk anak-anak..kami buat keputusan utk masuk ke Hong Kong Disneyland 2 hari..mula-mula terpk nak masuk dua hari berturut-turut..tapi kalau nak stay dekat Disney Hollywood tu mcm over budget pulak...lastly kiteorg decide....masuk Disneyland hari ke dua..dan hari ke 4..hari ke 4 tu bermalam di Disney Hollywood and esok tu terus check out ke Airport..

Aku terus check hotel Disney kot harga murah..again..aku guna Traveloka lagi..mcm aku kata td...traveloka mmg tunjuk harga dah inclusive semua..dan yg bestnya sbb utk hotel traveloka bg discount code sebanyak RM80.. Harga asal satu bilik utk satu malam ialah RM1275.30..after discount jadi RM1195.30..nak lagi berbaloi...sila la booking hotel pakai traveloka melalui Shopback..nanti korang akan dpt cashback hasil dr booking hotel td..utk hotel ni aku dapat cashback sebanyak RM69.56..berbaloikan...habis bab booking Hotel Disney Hollywood..aku akan sambung iterinary lengkap dalam next entry..till next entry..tata...

No comments:

Post a Comment