Thursday, January 30, 2020

Restoran Sate 7 Pagi

Assalamualaikum

Last week aku ada bengkel di main library..so dapat la keluar lunch dengan kawan-kawan..biasanya aku mmg makan sorg je la..sbb dekat cawangan tu sape je yg ada pun..huhuhu..sadis kan...soobbbssss....kali ni kawan-kawan bawak makan sini...aku mmg x pernah jejak kaki lagi laa..ni baru 1st time sampai sini..

 lokasi1

Alamat : 3244 Jalan 18/37, Taman Sri Serdang, 43300 Seri Kembangan, Selangor  
No Phone: 03-95447090/012-2119490
Email:admin@sate7pagi.com
Facebook: sate7pagi
Instagram: sate7pagi 

Sebelum masuk aku dah bising kat dorang dah..nak makan apa...tapi si pinas kata toksah pening kak..nanti tgk je menu dia...skali masuk...aah laa..menu ye x de la complicated beno..sebab x byk pun pilihan makanan..wakaka..tapi pilihan makanan dia tu rare..ko rasa mcm nak try semua..huhuhu..


Aku order ni Lontong Kering Geylang..masa dekat kaunter nak order tu...hati ni punya laa berbelah bagi...nak order nasi ke lontong...sebab dua-dua nampak tempting..(sambil lap air liur..bhahaha)...masa kitaorg sampai tu sate dah sold out...lontong special pun sama jugak..sold out..penyudah aku order yg ni...tapi pilihan aku mmg TEPAT laa...lontong kering ni sangat-sangat sedap...ada letak sambal sotong, sambal kelapa tu..sambal paru dan begedil...eh lupa...sambal tempe tu pun ada...nyum nyum nyumm...sumpah sedapp...korang kena try...


Kali kedua aku mai sini...weekend kan..hambekkk..sket punya panjang ko kena beratur weii...tapi yg heaven nye mcm-mcm makanan ada..kuih pun ada..


Encik suami order ni.. Nasi beriyani arang kambing..sedap...tapi mcm biasa laa....kalau nasi beriyani johor ni kuah dia kan mcm manis-manis sket kan..so kalau nak habiskan sepinggan ni sorg diri..mcm muak sket laa...huhuhu...


Sate dia sedappp...ni aku order satu set..ada sate ayam dan daging dlm 10 btg kot...comey2 je size sate dia..kuah kacang dia pun sodapp..


Dah nampak kuih koci pulak...ambik laa 3 ketul..yg ni pun sedapp...comel je size dia..skali ngapp je..


Pantang aku nampak kuih lopes...tapi x bleh beat kuih lopes yg mak mentua kakak aku buat laa...huhu..tapi kalo dah teringin..boleh laaaaaa...Selain dari menu yg aku order ni...ada lagi menu lain korg bleh order..jap aku tepek kat bawah..

nasilemakayamrempah

NASI LEMAK AYAM BEREMPAH

slide1

SATE AYAM / DAGING

meerebus

MEE REBUS / MEE JAWA

lontong

LONTONG KERING GEYLANG

lontongspesial

LONTONG SPECIAL

soto

SOTO

nasiayamarang

NASI ARANG AYAM

Nampak tempting semua menu dia kann..huhuhu..apa tunggu lagi..alamat aku dah tepek...si laa waze and try test...kla..till next entry..tata..

No comments:

Post a Comment