Wednesday, August 4, 2010

Budak zaman sekarang..

Kali ni saya nak bercerita tentang FB.. Lupe pulak nak bgtau..buat kawan2 yg request utk jadi friend dalam Facebook..saya mohon ampun dan maaf sbb tak boleh approve..akaun Fb tu adalah akaun bersama suami dan hanya untuk tatapan keluarga sahaja..mohon maaf sekali lagi..Berbalik kepada cerita Fb..FB ni ada kebaikan dan keburukannya..pandai-pandai la kita gunakan sebaik mungkin ke arah kebaikan..Bg saya..saya gunakan Fb untuk update latest news buat keluarga yg jauh di mata..ye la..dah nama pun balik trg setahun sekali..org trg nak jugak tgk muke anak kami tu haaa..hihih..lately ni setiap kali saya bukak FB..selalu terbaca pasal 2 org sepupu saya ni haa..asyik la bercakar mcm anjing dengan kucing..baru2 ni ingatkan sudah berbaik..rupanya blom lagi..paling tak tahan siap maki hamun sesama sendiri..dah nama pun budak2 zaman skrang..ayat pun power2 dan kadang-kadang saya sendiri pun tak paham apa yg dorang tulis..aku dah dieja aq..sampaikan kalau saya membaca komen..terpaksa mengeja la..gila punye ketinggalan saya ni..hahaha..dah nama pun FB utk famili saja..dah tentu la member pun semuanya sedara mara..adik beradik sepupu sepapa..seronok jugak dpt berhubung mcm ni..tapi bila membaca benda-benda mcm ni..x sedap la pulak..tambah lagi malu bila membaca ayat-ayat maki hamun yang digunakan..hopefully cuzzy2 kecit saya tu berbaikla balik..buang yg keruh ambil yg jernih..satu lagi...rasanya ibubapa sendiri kena pantau anak-anak..yer la..dah lappy pun dpt satu sorg..anak-anak surf apa pun mak ayah tatau..bila melihatkan keadaan mcm ni..saya jadi gerun..sbbnya saya punya 2 org anak yg masih kecil..rasanya cabaran membesarkan anak di zaman serba canggih ni betul-betul mencabar..harap-harapnya saya dan suami mampu mendidik anak dengan cara terbaik..so..x der la jadi benda-benda yang bukan-bukan mcm zaman skrg ni..aminnnnn..

No comments:

Post a Comment