Tuesday, August 17, 2010

Cerita Puasa 2010

Sebelum saya bercerita tentang puasa kali ni..saya nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua teman blogger..ye ye ye..saya tau saya dah lambat..dah seminggu puasa baru terhegeh2 nak wish selamat berpuasa kat korang..apa pun harap2 tahun ni dpt puasa penuh la..n saya menyusun 10 jari memohon ampun dan maaf..mana la tau kot ada yg terasa dengan saya selama ni..kira halal la erk?0-0.. :)..Berbalik citer puasa tahun ni..2 hari sebelum puasa saya terlantar di rumah..GASTRIK..isnin petang tu..balik kerja saya dah muntah2..tengah malam tu lagi la..jgn kata la...x pernah lagi rasa gastrik seteruk itu..penyudahnya keesokan harinya saya MC..dan hari pertama puasa..time bangun makan sahur pun saya dah rasa nak muntah..tapi saya gagahkan jugak..berjaya jugak habiskan puasa sehari..tapi saya terlantar di rumah ler..haiiihhhh...tahun ni betul-betul menguji saya...mana kan tidak..permulaan puasa yang tidak baik..tolong la pergi jauh2 gastrik..saya mahu puasa penuh tahun ini..:)..tahun ni saya cuma berpeluang berpuasa selama 15 hari bersama suami..itu pun en suami makan ala kadar jer sbb dia kena bertugas sebagai imam di Masjid Seksyen 7..x per la...janji dpt sahur dan buka sesama..insyaAllah next week..en suami akan berada di Trg selama 2 minggu..kiranya raya tahun ni saya balik dengan mama dengan aboh..Jumpa en suami pun time pagi raya jer la kot gamaknyer..x per la..dah rezeki en suami dpt booth di Taman Syahbandar Trg..Apa pun harap-harapnya semuanya berjalan lancar dan segala urusan kami sekeluarga dipermudahkanNYA..aminnnnn..

No comments:

Post a Comment