Tuesday, October 22, 2019

Cyberview Resort And Spa

Assalamualaikum

Ni cerita bulan 9 hari tu..biasa laaa...bosan-bosan aku mmg suka check in check out hotel yg berdekatan dengan Bangi..aku dah lama aim nak gi hotel ni..tapi harga asik laa mahal..kebetulan dpt harga murah sket...moh laa kita ke sini..


Cyberview Resort And Spa
The Lodge, Persiaran Multimedia, Cyber 7, 63000 Cyberjaya, Selangor

Cyberview Resort & Spa is a 5-star boutique resort, a veritable paradise set on 28.8 acre of award-winning landscaped gardens, featuring world-class quality of service and unparalleled Malaysian hospitality. Surrounded by towering palm trees, lush foliage, splendid tropical gardens, and meandering paths, the resort effortlessly blends rustic charm and with its state-of-the-art comforts in all its one hundred and twelve lovely chalets, suites and bungalows.

The resort features cozy rooms with four-poster beds and teak furniture of which one hundred and six are chalets, two are two bedroom suites and two are two-bedroom bungalows. There is also an exclusive honeymoon suite and a presidential suite, both with garden view jacuzzi tubs. Besides the usual in-room amenities, all rooms feature complimentary wireless internet services, cable television, in-room safe, private balcony, desk and living area.


Sesapa yg sukakan suasana resort...hijau-hijau..aman damai mcm duduk dlm hutan...korg boleh la mai sini..mmg aman damai sungguh...masuk-masuk dekat lobby dah bau harum semerbak..bau mcm aromaterapi gitu...interior design dia pun cantik..masa melangkah tu mmg teruja laaa..sbb byk spot menarik utk bergambar..


Kawasan lobby hotel...staff pun peramah..cuma masa kami mai ni mmg org ramai la...so terpaksa la menunggu sket utk bilik ready kan..


Aku booking deluxe chalet..satu bilik masa ni harga dalam RM275..skali dgn breakfast..nah..skali masuk bilik...wowwww..luasnya..siap ada katil queen 2..huhuhu..


Bilik ni complete dgn hall dan ada pantry..cuma dapur, microwave etc tu x de laaa ye...


Haa..tang yang ni..encik suami suka la..boleh makan dekat balkoni sambil layan hisap vape kan...bhahaha...


 Pantry


Macam biasa laaaa....complete dgn kettle etc..


Sbb dtg 3 famili...so aku mintak connecting room laa..senang aku nak ulang alik...budak-budak pun senang sket..tau je laa budak-budak kan...x boleh duduk diam..


Ni bilik mak aku...sama jugak deluxe chalet..tapi ada satu katil je..pun luas jugak..ada balkoni dan ada small pantry sama mcm bilik aku..bezanya cuma bilik ni ada satu katil je..


Tandas..tandas x de bath tab..tapi tandas dia punya interior cantik jugak..cuma pintu masuk tandas laaa nampak lama sket..pintu kayu kan...


Takde kasi shower gel botol-botol kecit tu pun sbb shower gel nge shampoo semua ada dekat shower tu..dia letak dlm botol and hang kat dinding...yg hado cuma berus gigi  and ubat gigi je..


Menu..klasik sungguh sbb pakai mender anyaman gitu..huhuhu..jakun kejap aku...tu yg gigih ambik gambar tu..


Moh la kita ke luar..jalan-jalan pusing kawasan sambil bawak budak mandi pool..mcm aku ckp tadi..kawasan hotel mmg cantik dan terjaga..banyak spot cantik utk ambik gambar..


Swimming pool dia mmg cantik..dan bg aku lain dr yg lain la...swimming pool ada 3 layer...ni layer yg 1st..atas skali...air pun x dalam mana..sesuai utk budak-budak mandi..


Layer yg ke dua...dalam sket la...tapi x dalam mana laa..sbb anak aku yg darjah 4 tu pun kata x dalam..yg paling bawah skali..aku x ambik gambo..so korang ada byk pilihan tempat mandi..pilih saje mana yg menjadi idaman kalbu..huhuhu


Ni pulak kafe..breaskfast dekat sini ye..


Harga breakfast utk dewasa ialah rm30 manakala utk kanak-kanak ialah rm15..sila la ambik skali dgn breakfast..sbb breakfast dia sedap..aku ada review..n korang buleh baca kat sini 👉👉👉  Verandah Cyberview Resort And Spa





Cantikkan kawasan resort ni...bagi aku...resort ni mmg cantik la..persekitaran terjaga...maybe kalau utk penambahbaikkan..dorg boleh la tambahbaik lagi dlm chalet tu..mana-mana yg patut repair or rosak..boleh la repair kan..overall..aku suka hotel ni..korg bleh la try test check in sini skali..kla..till next entry..tata..


No comments:

Post a Comment