Friday, November 26, 2010

Rompakan di Seksyen 6 Bukit Mahkota..

jeng jeng jenggggggg...(gambar dr pokcik google)


Pagi semalam...seawal pukul 6.30 pagi kami dah keluar rumah menuju ke Bangi..Lepas tutup pintu pagar..muka suami nampak pelik..rupanya selang beberapa buah rumah kami tu ramai org duk berkumpul..siap dengan polis bagai..mesti ada kes ni..so pulang daripada kerja semalam..suami duduk la di luar..bagi anak-anak main..sebelum magrib suami dan anak-anak dah masuk rumah..time tu saya tgh sibuk bersilat di dapur..time tgh sibuk tu la suami ajak bergosip..rupanya ada rumah kena pecah pg semalam..pagi-pagi buta okeh..kul 3 pagi waktu kejadian..tukang pecah rumah adalah terdiri daripada 3 orang warga I***S*A..dan kejadian tu berlaku sepantas 10 minit..perompak menggunakan tong gas utk pecah masuk ke rumah mangsa..dan barang yg dirompak ialah duit cash..brg kemas serta handphone..haihhhhhhh...x kesah la nak ambik apa pun..janji jangan apa-apakan org sudah la..alhamdulillah..semua selamat..dan part paling bestnya ialah..polis sampai 25 minit selepas kejadian..haihhhhhhh..no komen la bab ni..sbb saya sendiri pernah berdepan dengan situasi yg sama di mana time saya report pasal kecurian yg berlaku kat kereta en suami..depa suruh haku hangkut kete tu pi balai..apa kes??agak2 hang nak suruh aku duk atas apa??kusi kete pun ilang wehhh..cemana nak pandu kete?sengaiiii betuiiii...ehhh..x boleh komen panjang...selepas drpd mendengar cerita suami..mula la perasaan takut tu mari..penyudahnya malam td suami ku terpaksa menunggu saya memasak di dapur di samping menjadi peneman saya tatkala saya nak naik atas or turun bawah...dalam bilik mandi jer tak payah berteman..kang jd citer lain pulak..opssssssssss....apa-apa pun..sebagai langkah berjaga-jaga..kena la buat apa yg patut..at least ada la usaha utk mengelak daripada kejadian tu berlaku lagi..dan harap-harap pak polisi kerap la meronda di kawasan perumahan kami sbb MOKCIK TAKUTT WEHHH...





No comments:

Post a Comment