Thursday, September 15, 2011

5 month already

Assalamualaikum

Alhamdulillah usia kandungan sudahpun masuk 5 bulan..syukur sgt2 saya dpt berpuasa dengan jayanya pd ramadhan lepas walaupun tinggal satu hari..hajat di hati nak puasa 6 bersama dengan encik suami seperti tahun-tahun sudah..tapi x kesampaian memandangkaan keadaan kesihatan yg tidak mingizinkan..habis puasa perut rasa mcm heartburn..sangatla tidak selesa..2 3 hari ni kepala terasa pening..skali skala terasa seperti mahu pitam..saya gagahkan jugak dan teruskan bekerja seperti biasa..masuk hari selasa..saya dah tak tahan..tengahari time lunch hour saya keluar ke klinik..ingatkan perut heartburn seperti sblm ni..rupanya tidak..tekanan darah rendag sgt la pulak..patutla rasa sgt tidak bermaya dan nak pitam..sib baik dpt time slip..buleh la berehat di rumah..tp dah sampai rumah mmg x jd ar nak rehat sbb budak kecik 2 org tu ader..penyudahnya saya sediakan juadah berbuka untuk suami + siap buatkan kastard jagung utk encik suami..dalam2 nak pitam tu beres la jugak sumer tu..selesai bg anak2 makan dan mandi..saya solat magrib dan terus idurkan anak-anak dengan harapan saya dpt setlekan keje rumah yg terbengkalai..sambil lipat kain saya run washing machine..penyudahnye x sempat nak lipat baju budak2 saya dah terbaring rasa nak pitam..penyudahnye tertido..bangun pun dah hampir pukul 12 mlm..haihhhhhhhhhhh...lari target..nak tanak saya panjat tangga..naik ke bilik tidur utk sambung tido..tinggi la pulak rasa tangga rumah ni..punye la x larat sampai tahap rasa nak merangkak..kesian kat diri sendiri..huhuhu..hajat ihati nak sediakan foods utk sahur encik suami dan nak jemur kain skali..tapi dek kerana kepenatan dan pening..hajat x kesampaian..kul 6.30 baru bangunnnnnnn....haihhhhhhhhhhhhhhh...kesian encik suami x bersahur..pagi ni saya still lg rasa pening nak pitam..cepatla ilang sumer ni..harap2 lepas ni tekanan darah pun ok n back to normal..aminnnnnnnnnnnn...

No comments:

Post a Comment