Thursday, July 4, 2019

Prego: Sos Pasta Makaroni & Keju (Mac & Cheese)

Assalamualaikum

Tada...hari ni nak share satu lagi menu feveret budak-budak...apa lagi kalo bukan Mac & Cheese..dulu-dulu...asal g keny rogers aku mesti order mac & cheese utk budak-budak..sampaikan tahap aku google la cemana cara nak buat...bila buat ko punya kaler x kuning la pulak..stresss mokcik...sbb aku tatau nak pakai ciss yg mana nak bg efek sama mcm keny rogers...bhahaha... 


Sampai la masa aku merewang beli brg dapur..aku terjumpa ni haaa 👆👆👆👆👆👆..slalu aku ambik carbonara je..sbb budak-budak suka carbonara...tapi skali nampak..wow kuning...nak jugak try test kan rasa and kaler dia cemana..cemana rupa paras dia..Dah nama pun pakai prego kan..ko x yah la susah payah sedia itu ini..cukuplaa ko potong dadu bawang putih dan bawang holland..kasi tumis bawang sampai layu sket..humban la apa yg ko nak humban dlm tu..mcm aku..aku letak hotdog sket..pastu baru masukkan sos prego ni..sos ni pekat weh..so sila la tambah air sket...dan jgn dilupakan garam dan sedikit gula..aku tambah blackpepper sket..aku dan pedas berpisah tiada..huhuhu..komen jujur aku..dr segi kaler dan rasa cis dia...boleh layan laaaaa...rasa cis dia...dan nampak laaa kaler kuning dia tu..agak-agak nak lemak berkrim..ko jgn la tambah air pakai air biasa..ko pakai susu fresh milk..mmg konfem sedap lemak berkrim le...satu lagi..kalo ko rasa kureng cisss...ko letak le ciss slice tu ha..tambah sket...setle...senang kan?ape lagi?g la cari prego Mac & Cheese ni kat supermarket..senang idup korang...klaa..till next entry..tata..



2 comments:

  1. Nampak Prego Mac n Cheese ni hari tu. Teringin gak nak membeli. Selalu beli Prego kaler kuning tu, Cheese n Herbs. Nanti nak try jugak la yang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha..sila beli and try..ok jugak rasa dia...budak-budak suka laa..mak budak tekak nak yg pedas...so mcm x kena mana sgt..bhahaha

      Delete