Tuesday, July 2, 2019

Resepi wrap ayam semudah ABC

Assalamualaikum

Jadi mak mak ni ko kena tau la apa yg anak n suami ko suka makan..mcm aku slalu ckp dekat kawan-kawan aku laa...aku pandai masak apa yang anak-anak dan suami aku suka makan je..😁😂😁😂..Wrap ni salah satu yg anak aku selalu mintak la...cukup suka sgt...kakak dgn abg suka yg ada cheese...yg adik pulak tak suka cheese..its okey..semua ibu boleh bikin..jom tgk bahan-bahan yg diperlukan utk buat chicken wrap..


 Bahan-bahan:

Wrap original cap Mission
Ayam- bahagian isi
Bread crumb
Sos blackpepper
Chicken stock powder
blackpepper
Sos cili
Kobis purple
Cheese 
Sebiji telur


Cara-cara:
Potong ayam kecil-kecil
- Perapkan ayam bersama dengan sos blackpepper, blackpepper dan chicken stock powder sebagai bahan perasa.
- nak goreng nanti celupkan dengan telur dan gaulkan dgn bread crumb seperti dlm gambar di bawah nii..dan masukkan dlm minyak panas.





Gambar ayam setelah siap digoreng...kot kalau korang malas tahap dewa..ko beli je lah chicken popcorn tu haaaa...x de masalah pun...cepat pun cepat..tapi biasa la..aku lagi suka buat sendiri..anak-anak pun suka..


Apa lagi..humbankan ayam yg siap digoreng tadi atas wrap...letak kubis purple, cili sos sket dan ciss..pastu korang humban laa dlm microwave..kasi panas dan cis tu cair...terbaeekkkk..dap dap dappp


Rupa wrap aku..walaupun x hensem..tapi anak-anak aku ckp sedappp..yg penting paling senang nak buat...nak lagi senang..ayam tu ko perap je la byk2 dan forzen kan...budak2 nak nanti just kluarkan....celup telur...golek dgn bread crumb and goreng...setle...mudah kan...apa lagi..pi la try test....till next entry...tata..

No comments:

Post a Comment