Tuesday, August 27, 2019

Big Tas'Tea Reko Sentral Kajang

Assalamualaikum

Weekend baru ni saja aku ajak encik suami try test makan satu kedai baru..kalau tgk dr FB..menarik laa...tu yg membuak-buak rasa nak pi try test tu..yg sebenarnya hari Jumaat malam tu kitaorg dah pi..skali full house weii..makanya makan angin la kami malam tu...frust betul la...tu yg penyudahnya encik suami ajak pi ahad petang..gigih la kami pi..skali lalu..alamak..mcm penuh je..tapi aku gigih jugak suruh encik suami stop..semata nak tgk ada meja ke takde...skali hado..mmg rezeki lahhh..


Big Tas'Tea Reko Sentral Kajang
18, Jalan Reko Sentral 8, Seksyen 2, 43000 Kajang
3.30 pm -11.30 pm
 019-456 4234

Korang pernah x sampai Downtown Jalan Reko...kedai ni dekat-dekat area Downtown Jalan Reko tu le...kalo penah sampai downtown...konfem korang mmg x kan sesat barat...tapi skrg susah dah nak sesat..sbb abg WAZE kan hado...apa ada hal..


Tada...ni salah satu punca jugak la kenapa beria nak mai sini..sbb anak dara aku kan sejenis yg suka try milk tea yg hado pearl tu..apa ke orang panggil..boba ke apa ntah...so boleh la try sini sambil-sambil tgk harga skali..bhahahaha


haihh...mmg penuh gilla dengan orang..korang bayangkan..masa kitaorg tgh tunggu makanan..ramai lagi yg tengah duk menunggu meja kosong...haihhh..satu je la yg aku perasan..time ambik order mcm kelam kabut sket...mcm dorg tatau sapa yg belum abik order etc..aku pun tatau la kot tak cukup org ke apa kan..tapi kedai ni baru bukak dlm bulan ni jugak laa...tak cukup pekerja la kot..tapi dah sbb masa sampai tu aku mcm blur-blur ubi..ni order sendiri ke apa kan...sbb yg tukang ambik order pun buat tatau..so aku buat mcm umah aku je la..selambe kodok pi ambik menu..pi ambik pensil..kertas dan sebagainya..sampaila ada sorg pekerja dia dtg tanya dah order belum..baru la aku tanya..ni dah siap tulis nak kena anto kat cashier bayar terus ke cemana kan..baru la dia kabo..bg kat dia je..huhuhu..yg ni mmg dorg kena improve la..sbb aku mcm ada jugak la nampak org mcm dah bising duk tunggu lama tapi order tak sampai-sampai kan..haihhh

Di sinun ialah cashier....yg sebenor bukan nak tunjuk sgt cashier tu..nak tunjuk sebelah cashier ada satu chiller yg dipenuhi dengan kek..nyesal pulak aku x try test kek..sbb nampak ramai jugak yg makan kek..siap tapau kek pun ada..time menunggu tapau boba anak dara..aku tgk byk kek-kek baru dia top up..hisshhhh...kena try la pasni..


Belek menu skek..


Western food..nasi kukus pun ada jugak..tapi aku lupa nak ambik gambo..masa duk tunggu makanan...aku skodeng jugak org sekeliling makan apa..ramai jugak yg order nasi kukus..sedap kot..huhuhu



Kalau nak ambik yg makan ramai-ramai pun bleh..mcm platters gitu...aku ambik jugak satu set..kang tgk gambo kat bawah ye..


Spicy korean chicken pun hado..tapi mcm biasa..aku x try test..air dia mmg byk yg menarik..tapi sbb aku x berapa paham sgt konsep-konsep pearl la boba laaa...penyudah ntah apa-apa aku order pun aku tatau..


 Ice blended pun hado..with reasonable price yoowwww


tadaaa....anak dara order chicken chop..ada ayam..fries yg ditabur dengan chilli powder dan coleslaw..yg ni aku x sempat rasa..tapi anak aku ckp sedap...ayam dia mcm ayam kfc gituuu...yg ni selamat licin dengan jayanya..cuma anak aku komen..gravy sket sgt..bleh la kot lebihkan gravy lepas ni ye..harga satu pinggan ialah RM12.80..


Ini air yg anak aku order..milk tea caramel (Black pearl)..size XL weii...satu glas besar ni RM9.50..aku kan ramai anak..so sap-sap soi je licin air ni budak-budak kerjakan..huhuhu..komen jujur aku..beshe-beshe jeeeeee...


Haaaa..yg ini abg Yusuf yg order..Spaghetti Seafood Aglio Olio..ini pun aku x sempat rasa jugak...encik suami sempat..abg Yusuf kata pedas...so sket je la dia makan..encik suami kata pedas sbb dia tabur dgn chilli flakes..rasa ok la..katanya x bleh beat aglio olio WADIHANA..satu pingan harganya rm11.80..


Jeng jeng jeng...ini la dia yg aku ckp td..sesuai la makan ramai-ramai..nama set ni Set jumbo A...ada ayam ala-ala keny rogers..ayam dia sedap..lembut dan juicy gitu..ada gravy sket..meatball ala ikea pun ada jugak..aku syak meatball ni dia grill..carbonara dia sedap...creamy gitu..ada mushroom and ham..portion carbonara byk..x mampu aku nak habiskan..selain dari carbonara..ada spaghetti bolognese...spaghetti ni pun sedap..licin Amir Ashrof makan..portion pun byk mcm carbonara..last but not least..fries yg ditabur dgn chilli powder dan sedikit sayur (karot dan brokoli). Bagi aku..kalo takat nak makan 2 3 org..berbaloi sgt ambik set ni..portion banyak..selain tu korg bleh rasa semua laa..kira mcm 4 in 1 gitu..sbb mcm2 hado kan..harga satu set ni ialah rm39.80..


Aku tatau apa nama air ni..tapi air ni didatangkan sekali dgn set jumbo kat atas tu...tapi sumpah air ni sedap weii..biasanya kalau kedai-kedai lain...air utk set ni beshe-beshe je kan..tapi tidak dekat kedai ni ye...air dia sedappp..rasa oren-oren and ada campur dgn air soda kot...series aku tatau nama air ni..korg try sendiri lahhh..


Last but not least..masa time bayar tu baru hegeh-hegeh order air ni..nama dia Fresh Milk Brown Sugar..Harga dia rm7.80...komen aku...sedappp wehhh..harga pun berpatutan dgn size gelas ni..yg sebenarnya ada mcm-mcm jenis air lagi..air buah pun ada..dan kebanyakkan org yg gi sana aku tgk que utk beli air..mungkin kalo sesapa yg peminat BOBA ni bleh la mai sini try test..kot kena dgn citarasa tekak korang kan..

Kla..setakat ni je review utk kedai ni..alamat aku dah bg..siap no phone skali..korg yg nak pi boleh je call and reserved dulu kalau x mo makan angin mcm aku...kla..till next entry...tata..











No comments:

Post a Comment