Wednesday, August 21, 2019

Verandah Restaurant, Cyberview Resort and Spa - review

Assalamualaikum


Hari ni aku nak buat review brekfast buffet masa kiteorg menginap di Cyberview Resort and Spa baru-baru ni. Nama restaurantnya ialah Verandah Restaurant.


Everyday Breakfast Buffet (7:00AM-10.30AM): RM58
Children between 4 to 12 years old: Half of normal adult price

Harga kat atas tu aku dpt dr website..sblm pi hari tu aku dah siap bajet la.berapa kena tambah..sbb masa booked hotel hari tu dorg just bg FOC breakfast for 2 adult kan...aku kan anak ramai..so kena la tambah..kalau tgk dlm web rm59 kan for adult..tapi masa pi sana...nak masuk breakfast tu aku tanya la dekat waiters..dia bgtau..dewasa rm35..kanak-kanak 4 thn ke atas rm15..murrrrr weeeeiiiii..walaupun korg boleh je buat online reservation kat web dorg utk breakfast ke lunch ke apa ke..aku rasa better masa ko gi sana laa ko tambah...sbb beza sgt harganya..huhu..setle bab harga ye..


ni antara selection foods yg ada la...mcm biasa..cereal wajib hado..budak-budak kebiasannya mmg serbu ni dulu laa ye..


segala mak neka salad


Ni natara buah-buahan yg ada la..jadilahhhh


Western food..ada sosej etc



Ini aku dah lupa la potato apa ntah nama dia..aku dan kentang kan berpisah tiada..sedak sedak sedak..


Bubur pun ada...bubur hayam dgn apa ntah satu lagi..lupa pulak aku..kot korg bawak bebi yg dah bleh makan kan..buleh la bg bubur ni ha...x yah susah payah bawak mangkuk ayun nak masak bubur..


Pancake pun ada jugak..anak buah aku dr mlm duk zikir..ibu..pg esok dedel nak makan pancake..ye la nak..esok kita tgk..ada ke x de..skali hado ko...siap waffle pun ada..apa lagi..budak-budak ni kan hantu pancake..tapi satu je komen aku..bukan aku sorg komen..anak aku pun komen...pancake dok sedak...sedak lagi yg ibu buat..terus bontot aku kembang semangkuk sbb anak puji ibu masak sedak..kahhh


Haaa...yg ni mmg terbaik...roti-roti..donut-donut dan cake-cake dia semua sedap ye..ni antara yg kiteorg ambik laa...sila la rasa semua ye..encik suami pun kata sedakk..


Dah nama pun tekak kg.com....memula masuk tempat nasi aku cari dulu..sujud syukur aku bila nampak terpampang tulis nasi lemak..ayam masak merah..pergggghh..merembes air liur..komen jujur aku..nasi lemak dia mmg sedap..ayam masak merah pun sedap...sederet dgn nasi lemak ada roti canai..kot laa tekak rasa nak roti canai kan..bleh la ambik..aku tak rasa roti canai..so toksah tanya ye..


Dah ambik nasi lemak..jgn le lupakan omellete ye..omellete dia dappp..siap dihumbannya cheese bedebah kat dalam tu...hishh..gemak gemakkkk..


Ada dua jenis kek yg dihidangkan pg tu..dua-dua aku rasa..satu tu aku tatau cake apa..tapi sedak namateyy....buttercake kot..satu lagi kek pisang..pun sedak namattey...yg ni muffin cekelat..ehhh semua sedapla...sila la makan


Sempat la ambik buah betik sket...pastu kentang tu ha..dgn kek yg aku kata sedak namatey...sib baik laaa tangki aku ni x beso mana..kalo x mmg harus aku rasa semua makanan..bhahaha

Kesimpulannya..kalo korg tanya aku..ok ke breakfast kat Verandah Restaurant...bg aku ok..food selection x de laa banyak mana tapi mostly makanan dia semua sedap-sedap..dan harga dia bg aku x mahal laaa..affordable...so kalau korang menginap dekat Cyberview hotel..boleh laa korang ambik skali breakfast dekat sini..kla...till next entry..tata..

No comments:

Post a Comment