Thursday, August 15, 2019

Resepi cheezy fries mudah dan sedapp

Assalamualaikum

Adik ipar aku sejenis yg sangat pandai masak dan sgt suka mencuba sesuatu yg baru...dia pandai baking cake dan sewaktu dengan nya..masak lauk best-best pun pandai jugak..aku pandai apo?aku pandai makan je..mentang-mentang adik ipar aku suka masak itu ini..aku tukang tumpang selit makan je laa kije nye..bhahahaa...aku kalau gi Fuel Shack aku suka order dia pun cheezy friess...skali beli aku akan beli dua..maklum la..anak ramai kan...tapi asik nak beli je..mana tahan oiiii...

Baru-baru ni aku dengar adik ipar aku bersilat kat dapur..katanya nak buat cheezy fries..sblm ni dia ada jugak la kabo kat aku dia dah beli segala barang utk buat benda tu kan...kebetulan masa dia buat tu aku tak tengok pulak dari A-Z...tapi series sedap dan menjadiklaaa...bhahaha...baru-baru ni aku beli fies..so repeat buat lagi laaa..kali ni dah tau dah cemana cara nak buat tu..jom tgk bahan-bahan dulu

Bahan-bahan: 

👉 fries
👉sos cili
👉bbq sos cap RAMLY
👉mozarella cheese

Cara-cara:

 ðŸ‘‰ goreng fries macam biasa
 ðŸ‘‰letak sos cili dan bbq dekat atas fries
👉panaskan mozarella cheese dengan sedikit minyak dekat dlm pan..sampai cheese cair...dah cari..apa lagi...sila laa jiruskan di atas fries yg korang dah letak sos dan bbq sos tadi ye...dah bleh makan


Haa...resepi aku dah bg..cara nak buat pun aku dah ajarkan..pasni sila la buat sendiri laa..boleh la makan sampai puasss..berbaloi-baloii....kla..till next entry..tata..

No comments:

Post a Comment