Friday, August 16, 2019

Mee segera Mee Nak Mee - review

Assalamualaikum

Baru-baru ni kakak aku ada bg satu kotak mee meggi..seriously aku x pernah nampak and tak tau la pasal mee meggi ni..dah org kasi tu...aku kebas je lahhhhhh..nak jugak try test kan..mana la tau sedappp..boleh repeat lagi...


Mee Nak Mee
100% pes kari premium campuran kismis dan kurma
 harga rm14.90



Dalam kotak ni ada 4 pack mee..


Mee dia mmg lain drpd mee meggi biasa tu ye..yg pastinya tanpa wax, tanpa asid borik, tanpa pewarna tiruan, tanpa benzoyl peroxide dan tanpa bahan pengawet..👍💪💪


Satu yg aku perasan ialah..rasa dia lebih kurang mcm mee meggi Royal Penang..korang pernah makan ke x?tp meggi tu skrg x de dah..lama dah aku cari x jumpa-jumpa...bezanya royal penang tu mcm santan terlebih sket..dan x pedas mana...yg ni just nice tapi pedas..huhu


Macam ni la rupa mee nye setelah di masak...sebenarnya ada sebijik telur aku humban dalam tu..tapi time ambik gambo dah dia nyorok ntah celah mana..x nampak pulak..tapi kalo korang nak lagi sedap...korang boleh la letak udang ke..telur ke..mesti sedap..nak tau cemana cara-cara nak masak mee ni..haa..sile tgk kat bawah  👇👇👇

Cara penyediaan:

👉panaskan air 350ml sehingga mendidih
👉masukkan mee nak mee ke dalam 350 ml air yang mendidik.masak selama 2 minit.
👉masukkan pes kari serta santan dan kacau perlahan-lahan
👉sedia utk dihidang

Komen jujur aku...rasanya sebungkus pun jenuh jugak la nak abiskan..sebab mee dia mengenyangkan..x mcm mee meggi tu haa...dia punya perencah dan kuah tu pun bagi aku just nice..cukup rasa mee kari tu..tinggal kalo nak lagi special..ko humban la udang nge telur dalam tu..terus jadi mee kari special..huhu..pedas dia bg aku okla..takde la pedas nak mati mcm meggi berapi or ramen tu..yg tu mmg pedas x bleh bawak bincang..bab harga dia..harga dia bleh tahan mahal la...harga aku dah tepek atas..sila hadam ye...kla...tu je la review yg aku bleh buat..till next entry..tata..

No comments:

Post a Comment