Saturday, September 25, 2010

Lasak

Dulu masa ada eishah..saya rasa boleh nak handle lagi la..yer la..anak perempuan..baik..sopan santun..senang nak jaga..nak gi makan pun senang..dia duduk diam je..boleh la makan dengan tenang..sejak ada anak dua ni..haiiiiiiiiiiiiihhhh...makin kerempeng saya..berbezanya la anak lelaki dan perempuan..beza dari segi kelasakkan..yusuf punya lasak..saya x boleh nak gambarkan..korang tengok jer la dahi dia..dah tentu bleh tahu lasak camner..saya suruh tgk dahi bukan suruh korang ukur luas dahi ke apa..tapi berapa banyak benjol dan berapa kali benjol yang ada kat dahi tu..kang lepas ni saya try masukkan movie dahi yusuf semasa benjol..entry khas lagi tu...hahaha...


Situasi 1: Time ni baru balik daripada kedai mama..so kami plan gi makan dulu sebab masing-masing sudah kebulur..sampai jer sana..yusuf dengan segera mencapai segala benda yang ada atas meja..sambil mengetuk2 dengan kuatnye atas meja dan malam itu saya dan suami menjadi pelanggan paling popular sebab semua mata memandang ke arah kami..tidak cukup dengan itu..yusuf buat joget lambak atas meja..gambar atas ni..saya tengah tarik baju dia..suruh dia turun dari meja...haiiihhhh..pening peninggg...

Situasi 2: Di kedai mama..time ni bukan sorang jer lasak erk??ini dua2 skali lasak..boleh pulak dia rembat box ayah dia dan si yusuf dengan rela hati masuk dalam box tu utntuk ditolak oleh kakaknya..agaknye dia rasa mcm duk dalam kereta bergerak..syokkk jer...ini boleh dimaafkan lagi...nextttttttttttttt
Situasi 3: Masih lagi di kedai mama..sila perhatikan..kaki sebelah sudah kelaur daripada kotak..idea-idea bernas yusuf sudah mencurah-curah..dan ketika ini..ibu sudah pun bertukar kaler hijau...baju jer belum koyak rabak..


Situasi 4: Masih di kedai mama..dia buleh pulak berdiri dalam kotak tu sambil kakaknyer menolak kotak tu..korang pk la..camner guwe tak hangin..buatnyer jatuh tersengguk..benjol lagi...sapa yang susah...IBUUUUU jugakkkkkkk..


Situasi 5: Kedai mama jugak..si kakak boleh duduk diam dengan disogok laptop yang dipasang dengan cerita Barbie..tapinyer.. si adik x boleh di sogok dengan apa-apa pun..time ni dia duk kelentung kelentang ketuk gelas atas lantaiii..x cukup dengan gelas..dia angkut skali periuk rice cooker mama saya..siap letak depan pintu kedaii..lagi la ibu angin...sabar jer la...
Itu la dia sedikit sebanyak kelasakkan anak-anak saya..lasak camner skalipun...saya tetap sayang anak-anak saya..okla..till next entry...

1 comment:

  1. hahahha... erni sorg jer hero yg lasak.. niza ni, 2 hero tau.... wakakakkaak... cer bayangkan klu kelasakan yusuf tu di ganda 2.... wakakakakak... letih mokcik nih...

    ReplyDelete