Friday, October 19, 2018

Resepi Butter Chicken Paling Mudah tapi sangat lazat dan creammmmyyyy

Assalamualaikum 

Hari ni nak share salah satu menu feveret anak-anak aku...tapi aku dah ubahsuai sket laaa...tapi biasanya aku buat mcm ni kalau nak cepat...hahahaa...korg buleh try laaaa kalo nak cepat and masa tu vitamin M tgh byk kan...jom tgk bahan apa yg diperlukan utk buat ni..



Butter Chicken


Bahan-Bahan:
Ayam- kalau boleh ambik le part isi tu
Butter- utk korang tumis nanti
Daun kari
Cili padi
Fresh Milk
Blackpepper
Prego Carbonara (warna Biru)
Garam
Gula

Cara-cara:
Ayam korang gaulkan dengan (serbuk kari, tepung gandum, garam, gula dan telur)- agak2 malas ko beli je chicken popcorn ayamas tu ha..pun buleh..drumet pun buleh..lagi senang..
Pastu goreng ayam tu sampai nampak kuning-kuning gitu
Panaskan kuali..masukkan butter.
Tumis cili padi dan daun kari sampai wangi.
Masukkan prego carbonara dan susu.Masak sampai mendidih.
Agak2 korang nak lagi cheesy and vreamy..buleh la kalau korg nak letak sekeping dua cheese kan..
Masukkan garam, gulan dan blackpepper.
Last skali korg masukkan ayam yg korg goreng td..Siap...

Anak aku suka kuah banjir..so slalu kalo buat aku akan bykkan kuah..Korg buleh buat style korg leee...kla..till next entry..babaiiii


No comments:

Post a Comment