Thursday, July 4, 2013

Supplement untuk anak-anak..

Assalamualaikum 

Just nak share dengan ibu-ibu lain yg punya anak kecil seperti saya..Anak-anak saya mudah sangat terdedah dengan jangkitan..kadang demam la..selsema la..batuk la..kadang2 complete package dapat..disebabkan kesian dan tak mahu anak-anak terlalu banyak makan ubat..saya cuba belajar banyak benda drpd internet dan satu group kesihatan di FB..Alhamdulillah...banyak benda dan ilmu yg saya dapat..tahap kesihatan anak-anak pun..ALHAMDULILLAH..nak tau apa yg saya bg anak-anak makan skrg ni?saya cuma bg 3 benda ni je..

Untuk Ashrof saya bg Prebiotic brand Kordels..ada banyak lagi brand lain yg sesuai utk kanak-kanak..antaranya LACTO 5 dan LACTO GG..ini untuk kuatkan lagi imun anak saya..
 Scott Emulsion..rasanya benda ni dah lama ada di pasaran..Tiga-tiga anak saya makan scott..
Dan yg last skali..saya bg anak saya minum Virgin Coconut Oil + Habatussauda..pun sama juga..ada banyak brand di pasaran..tapi saya pilih yg jenis ni sebab memudahkan saya..mulanya ingatkan nak ambik yg jenis berasingan..tapi mcm payah pulak nak bg banyak benda untuk di makan kat anak-anak..mujur ada yg ni..kerja pun mudah..apa pun banyak lagi cara atau rawatan yg dapat kita berikan pd anak2 dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi..antaranya penggunaan bawang putih dan sebagainya..nanti la saya share kan di sini bila kelapangan..

No comments:

Post a Comment