Friday, May 17, 2019

Bantuan Khas Aidilfitri 2019 Penjawat Awam

Assalamualaikum

Setiap kali menjelang raya..rasanya benda ni la yang paling dinanti-nantikan oleh penjawat awam..termasuk aku la tu...mcm2 versi gambar dan maklumat yg orang sebarkan melalui whatsapp..ada yg gunakan berita last year la...cuma ubah tahun..bhahahhaa...time tu rasa mcm nak lompat bintang dah..skali fake news...last year mmg yg golongan pertengahan dan gred 44 ke atas tak dapat duit raya termasuk aku la tu 😓😓..dapat sampul kosong pastu ko isi sendiri...mcm aku..aku x de la harap sgt sbb aku pun tahu kedudukan kewangan negara skrg cemana..kalo dorg bg..alhamdulillah..tak bg...nak buat cemana kan..anggap je la x de rezeki..tapi smlm nampaknya tahun ni kerajaan bg bantuan khas aidilfitri utk hampir semua gred...so bersyukurlah dengan berapa pun jumlah yg dorang bagi..bab ni aku takmo ulas panjang-panjang...sebab berita ni pun dah tular sejak dr smlm lagi kan...klaa..till next entry..tata..

No comments:

Post a Comment