Friday, May 10, 2019

Pusat Pengimejan Diagnostik Nuklear UPM (PPDN)

Assalamualaikum


Last week aku banyak uruskan bawa mama ke PKU dekat tempat kerja aku ni..biasala..skrg ni giliran kita pulak la bawa org tua cek up..kecik-kecik dulu dorang yg bawa kita pi klinik kalau x sihatkan..now turn kita pulak..sepanjang kerja kat sini..aku jarang sgt laa pi pku..so everytime bila pi sini..aku mcm blur...ehh nak kena register kat mana...nak ambik ubat kena ambik no ke...nasib baik la kawan-kawan aku expert bab ni..ok..part PKU aku cite kat entry lain nanti...tapi aku nasihatkan..ko pi la PKU..mmg terbaikkk..baik dr segi rawatan..ubat-ubatan..bg aku terbaiklaa...cuma mcm aku ni jd kekangan sbb jarak rumah laa..aku kan duk Bangi..huhuhu..

Masa bawa mama check up hari tu...Dr ada bg refer letter utk bawa mama pi buat ultrasound...masa tgk nama tempat ni..aku mcm melopong sket la..sumpah aku x pernah pi dan tatau dekat mana..tapi sebab dekat Fakulti Perubatan kan...insyaAllah x sesat barat kot...tapi ya ampun..aku sesat masa nak pi buat appointment weii..sesat di dalam fakulti..sbb bangunan dia dekat-dekat dalam fakulti tu jugak..cuma dia ada own building..kecik-kecik comey je..


 Pusat Pengimejan Diagnostik Nuklear,Universiti Putra, 43300 Seri Kembangan, Selangor
 03-8947 1644

                                                                     Thursday8am–5pm
                                                                         Friday8am–5pm
                                                                     SaturdayClosed
                                                                       SundayClosed
                                                                      Monday8am–5pm
                                                                     Tuesday8am–5pm
                                                                Wednesday8am–5pm


Nak ambik gambar beria aku takut kang kena marah pulak..sbb biasanya tempat-tempat mcm hospital ni kan dorang x benarkan ambik gambar...tapi sbb nak share dengan korang tentang tempat ni..gigih la aku ambik gambar..sambil tu aku sharekan skali la apa perkhidmatan yg ditawarkan dekat sini ye sbb tempat ni dorang open for public skali..

Senarai Perkhidmatan Pemeriksaan

  • IMBASAN PET/CT (SIEMENS BIOGRAPH 64 TRUEPOINT)
  • IMBASAN CT (Computed Tomography)
  • IMBASAN MRI
  • IMBASAN ULTRASOUND

Dari kaunter pendaftaran tu..korang akan nampak 2 side..sebelah kanan utk MRI..yg sebelah kiri pulak utk ultrasound etc..mcm aku bgtau td la..bukan aku taknak ambik gambar..tapi tu la..takut org marah..tapi drpd apa yg mama cerita td..dlm tu ada byk lagi bilik lain...ikut pada jenis scan apa korang nak buat kot..lagi satu kat sini ada DR dan DR pakar..lepas dah buat ultrasound..tunggu la dulu sampai dia bg gambar result scan tu...memandangkan ni baru 1st time aku sampai sini...seriously aku mmg tatau prosedur cemana..so gigih la aku tanya puan nurse..lps dah scan dia kata dia akan bg gambar ultrasound..report Dr biasanya akan keluar dalam tempoh 7 hari bekerja..dorang akan hantar by email or patient boleh collect dekat sini..aku mmg pilih email la sbb senang..x payah nak pi sana kan..lagi satu..if korang kakitangan UPM..then korang boleh pakai GL..masa hari nak buat scan tu korang kena bawak skali GL tu...utk orang luar korang boleh bayar by cash or credit card..lagi satu..utk dtg sini korang perlukan refer letter dr DR ye..dpt refer letter dr DR..korang dtg dulu buat appointment..mcm aku..aku g buat appointment ari jumaat...Isnin tu dah dpt buat ultrasound..kejap je..x de que lama..

Guess what..belum tengahari lagi report Dr dah sampai kat email aku siap puan nurse call aku utk maklumkan report dorg dah email...mmg terbaikkkkkkkklaaaaaa...Tapi aku rasa tgk atas jenis scan yg korang buat jugak la..kalau MRI CT scan maybe ambik masa jugak la utk report keluar kan..Kalau korang tanya aku..dari segi servis dan keselesaan mmg terbaiklaa...takde la ramai..salah satu sbb mayb set by appoitment kan..sampaikan mama pun kagum laa..dan siap puji..sgt-sgt selesa kat sini..Korang boleh la cuba dtg sini kalau ada keperluan utk ini kan...dekat mana?dekat fakulti perubatan..alamat aku dah tepek skali..korang bleh waze..kalau sesat barat jugak or korang ada nak tanya apa-apa soalan...no phone pun aku dah letak skali...korang call je la..


Sebelum aku akhiri entry ni...saje nak share dgn korang..Hospital Pengajar UPM dah siap..dan mungkin bakal beroperasi x lama lagi..i guess mayb mid year ni kot...klaa..till next entry..babaiiii

No comments:

Post a Comment