Tuesday, April 30, 2019

Jom Baca 10 Minit

Assalamualaikum

Aku jarang bercerita perihal kerja..jarang sangat-sangat..saja je nak share..aku kan kerja di perpustakaan akademik..so baru-baru ni perpustakaan kiteorg anjurkan satu program..program ni mmg satu Malaysia laa buat...bukat setakat di perpustakaan akademik sahaja...Program ape?Program ni...

👇
👇
👇
👇
👇


JOM BACA BERSAMA UNTUK 10 MINIT

Program ni bertujuan mendorong warga kampus membaca dimulai dengan langkah awal selama 10 minit sebagai tanda komitmen semua pihak terhadap kepentingan membaca dalam kehidupan dan kemudiannya meneruskan amalan membaca selama 10 minit setiap hari.

Bukan senanag tau nak pupuk minat membaca di kalangan kanak-kanak mahupun remaja skrg ni tau..apetah lagi yg dah tua bangka...semua asik duk pulun gajet je kan...so dengan adanya program-program mcm ni..mungkin kita boleh pupuk balik minat membaca tuuu..




👆
👆
👆

Gambar-gambar yg sempat aku rakam masa suasana membaca selama 10 minit pada hari kejadian..Cantik kan librray tempat aku bertugas?huhuhu...pupukla minat membaca dikalangan anak-anak kita dari dorang masih kecik lagi..so nanti dorang pun suka berdamping dgn buku...aku jenis jarang jugak beli mainan utk anak..aku lebih prefer belikan buku cerita...sbb apa..sbb nak pupuk minat membaca ni la...kla...till next entry..babaii..

No comments:

Post a Comment