Tuesday, April 30, 2019

Royal Chulan Hotel Kuala Lumpur- Food Review

Assalamualaikum

Hari tu aku ada attend satu seminar dekat Royal Chulan Hotel. Last minit aku kena gantikan sorang peserta yg tak dapat hadir..so gi lah aku dgn 2 org lagi member..dah lama rasanya aku x join seminar-seminar yg publisher buat ni..sbb sblm ni aku duduk bahagian technical..so mmg merap kat rumah..okla...aku taknak review pasal hotel dia..aku just nak review food dia la...masa seminar hari tu dorang sediakan breakfast and lunch..


Sori la ye..gambo mmg x menarik..ditambah lagi dengan cahaya lampu kuning..menu breakfast yg x berapa nak breakfast sbb pukul 11 kan..dah kebuluran aku weii..dorang sediakan meehoon singapore...okla...ada cili jeruk sebagai penambah perisa..bhahaa...dan dalam meehon ada banyak benda laa..idoklaa meehoon semata...selain dr meehonn..ada murtabak..okla murtabak dia..ada kuah dhal..dan ada kuah bawang kaler merah tu...croissant pun ada jugak dorg sediakan..inti tuna...yg tu aku x ambik sbb dah penuh pinggan kan..kawan aku kate sedapp..and the last one is dimsum...yg ini mmg sedak gilla...nyesal pulak aku ambik 3 ketul..bhahaha...setle komen part breakfast ye..


Time lunch...beramai-ramai la kami pi ke kafe hotel tu...lunch buffet ye...kawan aku buat ngidam nak makan pasta..konon nak oda spicy olio..alih-alih nan hado..maka dia oda la yg ni..aku tatau nama apa ni..tapi seriously aku ckp..OUT...penyudah terbiar gitu je la pasta ni..sgt2 la membazir..


Lepas makan nasik..jgn tanya gambo nasik...sbb lauk nasik pun out..aku pun x de mood nak ambik gambo nasik...kawan aku cuba nasib ambik pasembor...tgk dr rupa...bleh tahan..doa byk-byk mintak-mintak laa sedap...nahh..akhirnya pasembor pun terbiar gitu jugekkk...


Aku cuba nasib kat dessert plak...nampak tempting yg amat...puding roti ni ok....yg kek2 ni manis sket dan beshe-beshe je bg aku...bukan aku sorg je kate gitu..kawan aku pun sama jugak..mujur ambik sket dan makan share ramai-ramai..so x de pembaziran bab dessert ni..


Last but not least...kita pulun ice cream je laa bg mengubat kekecewaan tahap makanan kat sini kan...aiskrim kan..mmg rasa aiskrim laaa...kalau korang tanya aku..aku nak repeat lagi x makan sini..rasanya x dah kot..dan aku harap dorg improve lagi laaa bab ni..sian jugak org bayar mahal-mahal tapi x sedap mana kan...kla..till next entry...tata..

No comments:

Post a Comment