Friday, April 26, 2019

Cara buat produk review di LAZADA

Assalamualaikum

Sebelum ni aku ada tunjuk mcm mana cara nak beli barang secara installment dekat LAZADA..entry tu korang boleh baca dekat sini 👉👉  Macam mana nak buat bayaran ansuran di LAZADA 
Ada org mintak aku tunjuk pulak mcm mana nak buat review barang yg dah beli dr lazada..nasihat aku...korang komen la pasal brg tersebut ye...jgn la komen fast delivery semata je ye...sbb kadang mcm aku ni..as buyer..aku nak tau brg tu ok ke x...ni aku tunjuk step by step cemana nak buat review...tapi pakai apps LAZADA ye.. 


Korang login la dulu..lepas tu klik dekat account korang..yg ada lambang org tu...Abaikan la troli aku yg penuh tuu..aku mmg suka sumbat brg dlm troli..beli nye tak pun 😂😂😂


Ok now korang nampak tak dekat bawah My Orders tu...hujung skali belah kanan..korang klik To Review..biasanya dia akan kluar notification ada brg yg dah received korang kena buat review...banyak gila aku x review lagi weii..



Bilik klik je dekat To Review...dia akan keluarkan list semua brg yg korang dah beli dan terima tapi masih belum buat review lagi..so korang klik laa salah satu ye..


Contoh kat sini aku review barang latest aku beli which is Terminus Backpack..mcm aku ckp td..ko review la tentang barang..contoh..material beg berkualiti..beg byk compartment..dan hujung-hujung boleh la ko nak compliment seller tu...fast delivery and nice packaging..seller fast respond ke apa ke..pastu klik SUBMIT...dah setle satu product review korang...mudah kan..sebenarnye review dr buyer sgt penting dan mempengaruhi sales seller jugak laaa...tapi mostly review yg korang akan tgk kat LAZADA jarang sgt la pasal brg..x caya cuba try tgk..kla...skrg dah tau cemana nak buat review kan...lps ni beli brg jgn lupa review barang ye....kla..till next entry...tata..

1 comment:

  1. akak follow u back..

    akak paling tak pandai beli2 online ni dik.. suka beli direct.

    ReplyDelete