Wednesday, April 10, 2019

Sawadee Cha Restaurant, Seksyen 8 Bandar Baru Bangi -Review

Assalamuaaikum

 

Baru-baru ni aku ada try satu kedai makan dekat seksyen 8 Bandar Baru Bangi...Tiap kali balik kerja...asik melintas tgk kedai ni kan..nak try nye ntah bila..penyudah gi la jugak..Masa masuk kedai ni...aku tgk org bleh tahan jugak laaa ramai dia..nak duduk kat meja makan tapi dah full...yg ada cuma ruang makan yg duduk bersila..maka duduk bersila la kita ramai-ramai malam tu ye...tapi tak lama pun kiteorg duduk bersila...meja kosong je cepat-cepat aku bangkit pi duduk...naik kematu bon bon aku weeiii duduk bersila...haihhhhh

 Image may contain: 1 person, food

 Sawadee Cha Restaurant
17, Jalan 8/1, Seksyen 8 Bandar Baru Bangi, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor
 016-666 6233



Dalam gambar nampak menu ni..terus teringat Colek Buah kat Mira Seafood Sksyen 7 yg cenggini 👍👍👍👍 sedap dia...tapi sayang..tak boleh lawan laa colek buah Mira seafood...so-so je...tak abis pun makan..

Yang ini Meggi Tomyam Udang Galah...ada laa 4 ekor udang besar-besar dekat dalam tu...sedappp..tomyam dia dah tentu la rasa sama mcm aku punya..bezanya cuma aku punya tuuu meggi tomyam biasa je...yg ada ayam gitu je lahh...idokle spesel gini skali..😂😂😂


yg ni..aku yg order diam-diam...Meggi Tomyam nama dia..bhahaha..tima budak tgh bising tgk menu...dengan pantas aku bisik dekat kakak tu..kak..meggi tomyam satuuuu..😆😆😆 yg ni mmg 👍👍👍👍 dia punya tomyam x over masam..x over pedas..mmg just nice rasa dia...tapi tu la...dah nama pun meggi kan...makanan x berkhasiat..buntang biji mata budak-budak masa tgk mender ni sampai..bertabahla ye..aku cuma dapat makan beberapa urat meggi dengan hirup tomyam je...itu pun si Fawwaz marah aku makan dengan dia..sadiss sungguh 😓😓😓😓


Yg ni abg Yusuf yg order...Nasi Goreng Tomyam..suapan yg pertama......pergh..sedappnyaaaaaa..nak kata pedas sgt..tak jugak..tapi mmg rasa la kelainan dia tu..idok le mcm ko order nasik goreng ikan masin dan nasik goreng cili padi..kaler nasik sama..rasa sama..cuma ko punye nasik bersepah dengan cili padi..yg laki ko punye pulak bersepah dgn ikan masin yg ciput2 tuuu...gitu kekdahnya...tapi nasi goreng tomyam yg ni mmg terbaikk 👍👍👍👍


Haa...yg ni pulak Nasi Goreng Paprik..yg sebenarnya mak aku yg order nasi ni..anak aku order nasi lain..tapi mayb sbb dia dah lapau beno...dia g bantai makan nasik nenek dia...konfiden btol dia..portion mmg banyak laa...ko boleh makan share 2 org...yg ni pun sedap jugak...x lokek laa dgn segala isi-isi paprik tu...


Ni sepatutnya nasi anak dara aku order..nama dia Nasi Goreng Thai..penyudah nenek dia la kena pulun nasik ni..sabau je la aku...nasi dia kaler kuning..nak kata nasi goreng kunyit..x de pulak rasa kunyit...tapi set dia dtg dgn ayam..ayam dia tu ala-ala ayam goreng kunyit..siap ada sayur dan telur mata..portion mmg besar..boleh makan 2 org..pun sedap jugak yg ni...

Tu je menu yg kiteorg order...kalau korang tanya aku bab makanan..mmg terbaik la..especially tomyam...dan aku syak makanan lain mcm lauk pauk ikan 3 rasa ke apa..aku rasa sedap kot..nampak org makan mcm menyelerakan je lauk-lauk tu..kena try lepas nii..tapi dr segi masa penyediaan makanan...aku syak tukang masak dia x ramai..ko bayangkan kiteorg dtg dlm pukul 8 lebih...makanan sampai dah 9 lebih dekat pukul 10...sempat la aku gi lari beli kek kat secret recipe...masa aku duk melangut tunggu makanan tu...ada meja lain yg dtg lebih awal dr aku yg belum dpt lagi makanan..dan ada jugak yg suruh kansel order sbb x tahan tunggu lama sgt...tu je la kot..harap-harap pasni dia hire la ramai sket tukang masak..takde laaa kena menunggu lama kan...klaa..till next entry...tata..

2 comments:

  1. Tak perasan pulak kedai makan ni. Maggi Tomyam dia nampak tempting sangat. Terliur jap. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa...tapi tu laa...servis slow sket....buleh menimbulkan kemarahan org...huhuhu

      Delete