Tuesday, September 17, 2019

Mat Rock Ayam Goreng Kunyit

Assalamualaikum

Sebelum ni aku dah pernah share kan resepi ayam goreng kunyit ala Mat Rock. Hari ni aku nak review nasi ayam goreng kunyit Mat Rock pulak.


First time aku makan masa ofis aku invite food truck utk Karnival 5s. Menu masa event hari tu mcm gambar di atas la..package skali dengan air teh ais..yg dalam gambar ni basic je..tapi sebenarnya kalau korang nak mix kan lauk pun boleh..tapi jgn la ko expect harga mcm dalam gambar di atas ye...agak-agak le...


First time dulu aku order daging + sotong goreng kunyit..aku lupa nak ambik gambar sebab dah kebuluran sgt time tu...potion dia agak besar..masa memula tu aku pk jugak..abis tak aku makan sensorg ni..skali licin ko...dgn air skali licin...sotong daging dia pun banyak..bukan ciput-ciput la dia bagi..setambun..kalau ko tgk nasi mat rock ni...takde laaa gempak sgt..sbbnye takat nasik kosong..dia letak kicap sket..sambal belacan sket..pastu humbankan lauk yg korang pilih...tu je...tapi tu la org katakan..lauk sempoi camni jugak yg laju makan..


Kalau korang tanya aku..sedap ke ayam dia..komen jujur aku ye..setakat ni aku dah pernah try ayam, daging dan sotong..udang tak pernah...komen aku?mmg sedap wehhh..ayam goreng kunyit dia mmg cukup rasa..aku kalau kunyit-kunyit ni aku risau terlebih rasa kunyit je..tapi mat rock punya ayam..mmg x la...sotong dia lagi terbaik...setengah org goreng sotong..time kunyah rasa nak lempar ke dinding..tapi mat roc punya sotong..dia goreng just nice..lembuiiittt sotong dia..daging?daging pun sama..x liat dan kejung..satu lagi...sayur-sayuran yg dia bg dlm lauk tu pun byk...karot dan kacang panjang x de la lembik...just nice gituu..dappp dapppp..ehh lupa nak kabo....belacan dia pedas namatey weii..kebiasaannya dia akan letak sket je belacan..aku memula mcm..adoi..kedekut belacan betul la...skali hambek....walaupun sket..tapi dia punya pedass...berdesing telinga ko wei..


Air?dekat mat rock ni tak silap aku ada air teh ais dan milo ais..ko toksah tanya laaa milo ais dia sedak ke tak..sbb aku tak pernah rasa..tapi air teh ais dia terbaik noksss...bagi aku a perfect combination laa dengan nasi tu..


So kalau korang tanya aku...nasi mat rock sedap ke x..jawapan aku..SEDAP walaupun menu sempoi kan..dan harga pun bg aku okla...sbb dia x kedekut nasi dan lauk..harga semua korg bleh tgk dlm gambar...agak-agak rasa nak try korang bleh g dekat kompleks PKNS Bangi...tiap ptg sampai malam dorg ada bukak food truck kat situ..sila la pi cepat-cepat ye...sbb biasanya que panjang...by the time sampai giliran ko..sotong la takde..daging laa x de...so sila la gi cepat-cepat ye..jgn lewat-lewat...kla...till next entry..tata..

No comments:

Post a Comment