Sunday, June 13, 2010

Suamiku dan sayur labu air..

Cerita ni berlaku pada hari Rabu baru-baru ini..pulang dari pejabat..saya dan suami pening memikirkan apa yang hendak di makan untuk malam nanti..akhirnya kami sepakat untuk memasak di rumah..sebelum sampai ke rumah kami singgah di kedai runcit yang berdekatan..hasilnya ialah ikan selayang 5 ekor, cili padi, bawang putih, merah dan bawang besar serta sebiji labu air. Kami singgah sebentar ke 7 Eleven untuk membeli air dan biskut eishah..Sampai di rumah saya terus ke dapur..mengisar bawang dan menyediakan bahan-bahan untuk dimasak..tiba masa untuk membuat sayur air labu..saya tercari-cari..ke mana hilangnya sayur labu yang suami saya beli tadi..tidak puas hati..saya menjerit memanggil suami daripada dapur..katanya mmg dia dah ambil sayur labu tu td..tidak puas hati sbb masih tak jumpa..dia nekad pergi semula ke kedai seorang diri..pulang dari kedai dia bercerita..katanya dia membeli sayur labu yg baru..ceritanya lagi..sebelum membeli sayur labu yg baru..dia singgah ke 7 Eleven..mana tahu kot2 sayur labu tu tertinggal di situ..tapi hampa..sebab sayur labu tu tidak ada disitu..penyudahnya dia membeli sayur labu yang baru..Aduuuhhhh suamikuuuuu...SUAMIKU dan SAYUR LABU AIR mmg tidak boleh dipisahkan..


No comments:

Post a Comment