Monday, May 27, 2013

Amir Ashrof n 3rd appoitment Hospital Serdang

Assalamualaikum 

Selasa lepas 21 Mei saya cuti utk appoitment ke 3 Amir Ashrof di Hospital Serdang..Seperti biasa..kami gerak awal mcm org nak gi kerja..8.30 appoitment utk refraction n pukul 9.30 utk jumpa dengan pakar..alhamdulilah setakat ni utk registration x pernah lama..dah register saya terus ke bahagian Oftalmologi..

Ini no giliran Amir Ashrof utk buat refraction..Kali ni rasa sangat berpuas hati dengan penerangan drpd pegawai optometrist..Ada perubahan utk vision Ashrof..maksud saya power mata Ashrof..tp masih ada lagi sebut perkataan operate..saya redho andaikata itu jalan terbaik utk anak saya..byk yg saya tanya dan ada beberapa jawapan yg membuatkan saya terkedu..salah satunya..tempat sekiranya surgery perlu dilakukan..Hospital Selayang atau HKL..Allah..sungguh..2 tempat itu benar2 asing bg saya..prosedurnya pulak..rasanya belum masanya utk saya ceritakan di sini..kerana doc pakar sendiri tak pernah sebut lagi pasal surgery..skrg mereka masih tunggu hingga vision n mata anak saya betul2 stabil dan pakar kl..KC Chu pun x suggest operation lagi..ok..lupakan dulu bab surgery..apa pun readykan mental dan fizikal dr sekarang..


Perempuan bertudung di atas ialah pegawai optometrist yg bertugas pada hari itu..banyak juga ujian mata yg dibuat pada ashrof hari tu..semoga kamu kuat sayang!kita akan berusaha bersama..itu janji ibu pada kamu.. :(

Masih menangis..bilik yg banyak meninggalkan kenangan yg menyakitkan bg Ashrof barangkali..


Antara ujian mata yg dilakukan..

Masa ni dia dah nampak ok..tapi sedikit mengantuk..temujanji kali ni sedikit menguji kesabaran saya..kebetulan pada hari tersebut ramai pelajar praktikal..so pemeriksaan ke atas pesakit sedikit lama..anak saya juga dijadikan bahan tunjuk ajar..x per la..utk pendidikan bakal2 doc akan datang juga..cuma sedikit sebanyak hati saya terusik mender tangisan ashrof di sebalik tirai..kami disuruh tunggu di luar..manakala ashrof dibungkus dalam selimut dan duduk di belakang tirai.. :( Next appoitment..bulan januari tahun depan..dengan pegawai optometrist plak on September nanti..Apa pun semoga semuanya dipermudahkan Tuhan..tolong...doakan kesihatan anak saya dan semuanya dipermudahkan Tuhan..TQ..

No comments:

Post a Comment