Friday, May 30, 2014

Amir Ashrof & follow up hospital serdang

Assalamualaikum 

Ini entry lama..sebelum amir Ashrof operate dan selepas appointment K.C. Chu..Sudah menjadi kebiasaan..sebelum appoitment Hospital Serdang..saya dan suami mesti g K.C Chu dulu utk dapatkan report progress mata Ashrof..Tapi kali ni nak g Hospital Serdang sedikit berdebar..sbb bawa report utk operate Ashrof..pagi tu jumpa dengan optometrist dulu..cek mata n power Ashrof..


Ni je la menda routine yg optometrist akan buat..tunjuk flash card dekat Ashrof..


Budak ni kan mulut suke pot pet pot pet..so nak dpt kerjasama tu..paham-paham je la..kalau dia ckp tanak tu tanak laa..gigih la ayah nge aibu buat mcm2 aksi nak suruh yer tumpu perhatian..


Duk ralit main mainan yg ade dlm bilik ni..yg saya perasan..bilik optometrist ni..mainan semua sepesen..mender yg ade lampu2..hahaha..Time jumpa optometrist..dia ada tanya saya masa saya hulur surat dr K.C. Chu..dia tanya saya..Pn. tahu ke K.C Chu tulis apa dlm report ni?Saya jawab..tau..suruh operate..Pastu optometrist tu kate..jumpa dengan pakar dulu laa..sbb pakar lagi tau pasal ni..


Gambar dalam bilik pakar x de..ini depan bilik pakar..sementara tunggu turn nak jumpa pakar..org ramai..duk la melepak atas lantai..sempat la jugak beramah mesra nge sorg atuk yg sudah hilang penglihatan..sayu hati bila anak dia duk ckp..Ashrof senyum kat ayah tu...meraba2 dia cuba pegang Ashrof..huhuhu..okeh..masuk bilik doc..doc terus tanye soklan cepu DIAMOND..bila nak operate..adeii..terkedu kejap..nge konfiden saya jawab..doc..slalunya kalau operate ni kena tunggu turn kan..so sementara tunggu turn Ashrof..sempat la saya g jumpa doc lain dulu utk 2nd opinion..skali dia jawab..utk kes mcm ni..x yah que..once parent agreed..kite terus proceed..okehh..time ni..saya pandang encik suami..encik suami pandang saya..nak jawab apo weiii..dek kerana dua2 bisu x bg jawapan..doc pun ckp..mcm ni la..doc bg masa 1-2 bulan utk pk..so doc ade suggest beberapa nama doc utk kes Ashrof..idokla byk pun..2 ketui nama je pun..the best is dekat ISEC..sorg lagi kat Spital Selayang..itu pun anak murid pakar dekat ISEC..doc pun ada xplain serba sedikit future n career berkaitan nge Ashrof..yg tu biar saya sorg je yg tau sudah..


Dalam kereta on d way balik..masa ni hati rasa mcm sedikit lega bila dengar penerangan doc..dalam hati dah mula bulat dengan keputusan..tp kena jumpa sorg pakar je lagi..kat ISEC..

Bersambung di entry lain..tata

No comments:

Post a Comment