Wednesday, July 10, 2019

Dim Sum Buffet Lunch @ Harmoni Restaurant Bangi Resort Hotel

Assalamualaikum

Kakak aku dah banyak kali ajak aku mai makan sini..tapi tu la..dua-dua payah nak cuti jemaah..kalau baca review pun mmg ramai yg ckp ni antara restoran dimsum terbaik di Bangi...so haruslah aku zikir byk kali dekat telinga encik suami ajak dia mai sini masa dia betul-betul free..kebetulan hari tu dia free..so aku buat lunch date la dengan dia..



 Harmoni Restaurant Bangi Resort Hotel
Bangi Resort Hotel, Persiaran Bandar, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor



Delicious Dim Sum hand-crafted with a lot of love. Over 30 choices of dim sum and other made to order dishes including desserts to please your discerning palate. Your delight is always our pleasure.




Dim Sum Buffet Lunch
Price: RM55+ (Adult) / RM27.50+ (Child)
Monday - Friday: 12.00 noon - 2.30 pm

Dim Sum Buffet Brunch:
Price: RM65+ (Adult) / RM32.50+ (Child)
Saturday, Sunday & Public Holiday: 11.00 am - 2.30 pm




Dari lobi Bangi Resort hotel..korang jalan terus dan kemudian ke kanan..aku memula mcm..betul tak ni..awat takde nampak pun kafe ke apa..ke dekat bawah..bhahaha..rupanya masuk dalam lagi korang akan nampak la ada label Harmoni Restaurant..Sblm dtg sini aku dah booking awal-awal untuk 2 org...nombor phone aku dah letak kat atas...sila la booking dulu sblm dtg..kang ada yg masuk angin keluar asap..mmg laa buffet..tapi ko kena order ye..mayb sbb tu table pun limited..huhuhu...Masuk je ada staf tanya...booking ke tak..sbb yg datang pun 2 org...so dia pun bg aku duduk meja ceruk sket dan kecit..ngam choi utk 3 org...bhahaha..pastu dorg bg menu..sambil-sambil kelebet menu...dorg bgtau la dessert ambik dekat luar..tu..dekat gambar atas tu ha...yg 2 org duk luar tu..tgk duk ambik dessert la tu..sambil tu dia bgtau..kalau makan x habis..dorg akan charge..terus aku beringat time order..bhahaha..harga buffet aku dah tepek kat atas..rajin-rajin la ko baca ye..malas aku nak ulang byk kali..jom tgk kitaorg order apa..


Sauteed shrimp with butter sauce

Yg ni bahasa mudahnya ialah udang masak butter..bhahaha..sblm pergi aku dah tanya kakak aku..apa yg sedap kat sini..dia suruh order ni..so aku order la yg ni...semua menu kitaorg order utk sorg makan ye..punya la hati-hati aku order semata x mau membazir..wakakaa...udang butter dia sedap..masak camni mmg harus la sedap kan..bg aku portion okla utk 2 org..just nice..tapi aku tatau apesal jenuh jugak aku nak habiskan..mayb sbb aku dah pulun mender lain sblm tu kan..terus aku rasa mcm banyak sgt pulak udangnya..nextttttttttttttttttttt


Fried rice with chicken and salted egg

Bahasa simplenya..nasi goreng CINA laa ye...cemana la sgt rasa nasi goreng cina kan..tekak aku ni kan suka makan pedas-pedas...so mcm nasi goreng cina ni aku rasa kureng sket..tapi jadi laju makan maybe sbb di gu kan dgn butter prawn tadi...so laju je kami laki bini makan..huhuhu...nexttttttttttttttttt


Mushroom and chicken dumplings

Bila tgk dimsum..kitaorg laki bini pandang sesama sendiri..sbb tatau nak order yg mana..buatnya x sedap or tak kena dgn selera aku..masak aku weii..penyudahnya adik yg ambil order yg jd mangsa...kiteorg laki bini tanya mana yg sedap..so dia suggest yang ni...okla..not bad..masa memula mender ni sampai..encik suami suruh aku rasa dulu...kalo ok baru dia telan..ala bang oi...rasa hayam jee kot....x pelik pun..cemana ko nak g hongkong ni bang..ehh 😷😷😷 nextttttt


Chicken soup dumplings

Yg ni pun adik tu jugak yg recommend...ayam jugak..cuma dlm dia ada sup..sila la hati-hati time ko ambik tu ye...skali pecah..abis la sup ko tu...kering la jawabnya..bhahaha..yg ni pun bg aku sedap jugak..satu bekas ada 3 ketul je..


Mango & shrimps dumplings

okeh..yg ini kakak aku kata wajib order sbb sedap...gigih la aku order yg ni dulu..tadi semua stim-stim kan..yg ni goreng-goreng ye..kulit dia sgt rangup..dalam dia ada udang sekor..bukan udang celah gg ko tu..beso la jugak..dan ada sepotong mangga..bukan la mangga x masak..mangga dah masak kaler kuning tu laa..ada ke encik suami masa memula makan dia ingatkan kentang..kan ada rasa masam tu bang oi...hishh...yg ni highly recomended..sbb lain dr yg lain..aku siap order skali lagi sbb x cukup..satu set ada 3..encik suami bedal 2 wei...aku dpt pulun seketul je..sobbssssss..neexttttt..


Crystal shrimp dumplings 

Yg ni encik suami yg order masa 2nd round..dia kan pantang seafood..semua nak seafood..bg aku yg ni biasa..takat ada kulit tu ha..pastu udang seketul kat dalam..encik suami kata mcm veitnam rolls gitu..eh jap..bila masa ko makan vietnam roll bang...makan nge sape ye??aku makan seketul je yg ni..bg aku..beshe beshe je bossskurrrrrr

Tu je yg aku order dgn encik suami..itu pun sengkak perut wei nak abiskan...encik suami siap puji pandai aku order x berlebih-lebih..kahhh...overall kami laki bini berpuas ati la makan di sini dgn harga mcm ni..bagi aku berpatutan sgt la...dan banyak pilihan..tinggal ko mampu nak pulun and rasa semua or x je la...total damage pada hari kejadian utk 2 org ialah RM116..lupa aku nak bgtau..kitaorg minum plain water je..kalo ko nak air lain..sila tambah pitih...oh dessert pun kitorg x ambik sbb dah kenyang sgt..next plan...rasa nak bawak kids mai sini..sbb feveret kids ni...klaa...till next entry...babaiii

No comments:

Post a Comment