Friday, May 27, 2011

Kelantan..

Sabtu lepas saya ke Kelantan bersama dengan mama dan aboh..gi ari sabtu..balik kl ari isnin..so isnin eishah ponteng skul..ohh sgt mencabar fizikal dan mental bila terpaksa membawa yusuf yg lasak..pengsan!kami bertolak dr bangi lebih kurang pukul 8.30 dan tiba di sana lebey kurang pukul 4 kot...x ingat sudah..haihh...tobat saya tanak g dah Kelantan kalo dr KL..kalo dr ganu dakper..sbb 2 jam je..ngeeeeeeeee...jalan yg bengkang bengkok..jauh..naik kematu muntut saya..ngeeeeeeeeeeeeee..tiba je di Kelantan..check in hotel dulu..bagus betul mama aboh pilih hotel..betul2 tgh bandar..nak g mana pun cume perlu berjalan kaki..x yah susah2 naik kereta..mlm kami cuma keluar makan saje..pastu sume tido..heaven!pagi esoknye bangun awal2 n gi breakfast..saya cuma mampu telan roti telur..sbb breakfast dorg sumer berat2 seperti nasik berlauk..haihhhh..lepas breakfast..balik hotel membuang apa yg patut..pastu jalan2 ke Pasar Siti Khadijah..emm..lebih kurang mcm Pasar Payang jugak ropenye..saya x boleh duduk lama di sana sbb anak jantan saya sudah mula mengamuk..penyudahnya saya pulang ke hotel dan Zzzzzzz lagiii...pesal la haku mai Kelantan ni haku byk tido jer?mlm tu saya malas nak keluar makan biler mnegenangkan betapa payahnye nk makan sambil nk handle yusuf..penyudahnye aboh tapaukan saya nasik goreng..hehehe...isnin pagi...saya dah x sabar-sabar mau pulang..breakfast dulu di area pasar Siti Khadijah..and AGAIN..saya mkn sket jer..x lalu..so ond way pulang ke KL aboh ada la berenti di sebuah gerai tepi jalan..haaa..time tu baru la saya makan..makan laksamm..sedap sedap sedap!tghari kami makan di area Raub or Kuala Lipis x silap..tp saya x makan pun sbb sepanjang perjalanan tu kepala saya pusing...melayang-layang je rasa..haihhhhhhhhhhhhhh..akhirnya..kami tiba di Bangi pukul 5.30..ngam sama mcm org pulang dr kerja..memandangkan bdn pun rasa x sedap..kepala pusing..kerap kencing walaupun secotek..petang itu saya telah mengarahkan encik suami utk hantar saya ke farmasi utk beli 'something'...'something' apa??to be continue..sbb saya ada course pagi ni..kang ada masa saya update..babaiii

No comments:

Post a Comment